Mine områder
Hjelp
Bente Bergersen
CONTRIBUTOR **

Styremedlemmer - ansattforhold

av Bente Bergersen

Har 5 styremedlemmer som skal ha godtgjørelser en gang per år, i desember.  De er ikke ansatt hos oss.  Hvilken status skal stå i årets andre 11 mnd hvor de ikke mottar godtgjørelser.  Skal jeg sette sluttet på dem og midlertidig aktive? Deltid 0%? Hva gjør jeg mht hovedarbeidssted, og arbeidsstedsnr og -navn?

9 SVAR 9
Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

hei og godt nyttår!

Takk for svar, men jeg kan/bør ikke bruke samme ansattnummer som da han var styremedlem altså?

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg tror ikke jeg forstod svarene på dette.

Jeg har to personer som skal ha styrehonorar.

De er tidligere ansatt, men arbeidsforholdene er avsluttet.

 

JEg skjønner at jeg må opprette et arbeidsforhold på dem, men

 

Skal jeg sette fra dato OG til dato?

De er fortsatt styremeldemmer og jeg aner ikke i dag om vil vil besluttet styrehonorar også i 2019.

Deltidsprosenten skal være?

Skal det stå hake i hovedarbeidssted?

Antall timer pr uke i full stilling? 37,5 ?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

 

Jeg ville kun latt start dato stå, deltidsprosent er 0 avlønning er honorar, så lenge de er styremedlemmer så gjør det antageligvis ikke noe om de står som aktive, du kan jo evt. avslutte de når du vet om de skal fortsette eller ikke i 2019.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

OK. Så jeg skulle ikke ha avsluttet ham. Står de som aktive da, eller?

Jeg hadde ham på midlertidig aktiv, så ble det automatisk endret til sluttet.

Men sluttet-dato kom ikke fram på kvitteringen fra altinn avstemmingsinfo, selv om det ligger på personkortet.

 

Men det er sikkert fordi det er styremedlem?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Usikker på om du skulle avsluttet, har mange styremedlemmer, de står som aktive hos meg i hvert fall 🙂

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Vil ikke Sluttdato framkomme på Styremedlemmer?

 

JEg laget et styrehonorar.

Etterpå la jeg inn sluttdato og kjørte kun arbeidsforhold på denne personen.

Men han står fremdeles uten sluttdato på avstemmingslisten fra Altinn

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hei,

Det å være styremedlem er jo ikke noe arbeidsforhold. Når det nå oppstår et arbeidsforhold fra 1. februar meldes det inn på a-meldingen for februar som et helt nytt arbeidsforhold.

 

Mvh

Nils Fossum

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Hei Wenche eller noen andre som vet:

nå har jeg hørt litt ulike varianter av dette med arbeidsforhold osv, har også lest det siste produktnotatet, men er ennå usikker på følgende:

jeg har et styremedlem som fra 1.2.17 går over fra å være "bare" styremedlem til et ordinært arbeidsforhold.

Trodde da at det var nok å endre arbeidsforhold type fra styremedlem til ordinært arb.forhold....., men det feltet er nå "grått" slik at endring ikke går an. Dette trodde jeg gikk an pga at styremedlemmer osv ikke er meldes til aa-registret.

Må jeg sette sluttdato for styremedlemforholdet og deretter ny fra dato på det ordinære arb.forholdet?

 

vennlig hilsen

Hilde Andersen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Vennligst ta kontakt med support på telefon 09101, så vil du få svar på dette.

Med vennlig hilsen
Wenche Jacobsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"