Mine områder
Hjelp
Wenche M Stålby
CONTRIBUTOR **

sykemeldinger i forbindelse med karantene og korona

av Wenche M Stålby

Hei. Benytter H&L . Skal sende inntektsmeldinger -  det blir jo en litt annen arbeidsgiverperiode pga Korona situasjonen. Er det da riktig å benytte "Særregler" som begrunnelse for redusert beløp i arbeidsgiverperioden ?

8 SVAR 8
GunnHH
CONTRIBUTOR **

av GunnHH

Nav jobber med å lage en ny refusjonsordning, men denne er ikke på plass ennå. Alle må derfor fortsette å betale sykepenger i hele arb.giver.perioden inntil ny løsning/info kommer.  Man får refusjon i etterkant fra NAV. 

Til info må inntektsmelding sendes som tidligere, med 16 dager.  

Wenche M Stålby
CONTRIBUTOR **

av Wenche M Stålby

Bedriften har betalt for hele perioden, og skal ha refundert dagene f.om. 19.03. - da dette ble vedtatt.

Hele denne karanteneperioden -  er jo under den ordinære arbeidsgiverperioden.

Inntekstmelding må sendes inn - for å oppgi perioden og om den skal refunderes.

Wenche M Stålby
CONTRIBUTOR **

av Wenche M Stålby

Er det noen hos H&L - som har "erfart" at det blir korrekt å benytte "særregler" under innsendelsen av inntektsmeldingen ?

Jeg har sendt inn for noen - og det gikk gjennom, men vil gjerne ha dette avklart, før jeg sender for 30 til.

(Prøvde å sende uten begrunnelse - men det gikk ikke gjennom til Altinn - da det er en kortere periode en den ordinære )

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Wenche!

 

Særregler skal ikke benyttes i denne sammenhengen. Dette ble foreslått i møte med NAV, men dette ble avvist. Så inntektsmelding sendes på vanlig måte, med full arbeidsgiverperiode. 

 

Refusjon fra 4. dag må håndteres når NAV får på plass refusjonsordningen for dette.

 

Mvh

Kenneth

Huldt & Lillevik

MaritH1
CONTRIBUTOR **

av MaritH1

Hei,

Prøver nå å legge inn innteksmelding på NAV. Har flere ansatte med sykemelding under 16 dager men vi skal ha refusjon fra dag 4. Skal det da ikke sendes innteksmelding men utbetale alt og vente til refusjonsordningen er på plass?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

Ringte NAV i går, løsningen for inntektsmelding før 16 dager er ikke klar enda, kanskje vi må vente til etter påske.

 

Ang. meldingen som kom i går ang. refusjon skjema som var klart, prøvde i går, og virket ikke helt som planlagt, det skulle komme ny beskjed på NAV sine sider når dette var klart.

Jeg fikk ikke valgt riktig firma og ei heller lagt inn fra og til dato. Ser at det ikke har kommet noen ny beskjed, sjekket for en time siden ca.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, fikk jeg til svar.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

Har skjønt at vi må betale og 16 dager må legges inn, hva med de sykemeldingene som kun er på 10 dgr.?

De får vi ikke lagt inn uten å måtte legge på noen dager x-tra, går greit å gjøre det, blir da utbetalt beløp i arb.g.per. for 10 dgr. antar NAV ser forskjellen på disse i disse tider? de pleier jo å være litt vrange hvis du har gjort en ørliten feil.

Hva gjør vi med de som har levert egenm. hvordan rapportere vi dem når NAV ikke har fått noen sykemeldinger?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"