Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Prisøkning

av Eide Marianne

Vi erfarer at Visma har økt prisen på bruk av Payroll med hele 12,5% fra 01.01.2023, er dette noe dere har kommunisert ut til oss brukere?  Har sett en melding om prisøkning pga ekstra arbeidsgiveravgift, men ikke noe mer enn det.

7 SVAR 7
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Ja, når Visma skriver "Vi opprettholder utviklingsressurser på våre produkter, slik at vi kan fortsette å levere oppdaterte versjoner av løsningene og tilby den funksjonaliteten og brukeropplevelsen dere som kunder forventer av oss. "  så er det vel bare å se i Community at vi er mange som ikke synes vi har fått den varen som dere selger inn.  Ut i fra dette, ville vi som bedrift i alle fall ventet med prisøkninger på Payroll, som "et lite plaster på såret".

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Jeg er enig i at dette er høyt. Når Payroll i tillegg er "halvferdig utviklet" og det her refereres til at det er vanskelig å få tak i IT-folk, burde kanskje Visma ta en kikk på sin kvalitetssikring. Hvorfor stenge Huldt & Lillevik lønn når dere ikke takler alle nye overganger til Payroll. Det er mange rapporter som mangler og flere andre ting som ikke er på plass. Får beskjed om at det jobbes på spreng for å lage rapporter som ligner på de i H&L. Da lurer jeg på hvem det er som utvikler dette siden det på oss brukere kan virke som disse ikke har kjørt en eneste lønnskjøring. Jeg er såpass missfornøye at jeg vurderer å bytte. Ser på nåværende tidspunkt ikke ut som dette er systemet for oss.  

Line Hjemdal
VISMA

av Line Hjemdal

Hei! Visma Software AS gjennomfører årlige prisjusteringer som reflekterer den generelle prisstigningen i samfunnet (inflasjon). Justeringen for 2023 drives i hovedsak av at inflasjonen både i Norge og internasjonalt er uvanlig høy, og bidrar til å drive opp vårt eget kostnadsnivå. Sentrale underleverandører har økt sine priser betydelig, og et vedvarende stramt arbeidsmarkedet for IT-folk betyr at lønnskostnadene våre også stiger.Den årlige prisjusteringen er beskrevet i din avtale med Visma Software AS “Terms of Service” , paragraf 1.2.4.
Du finner våre vilkår her

 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Takk for svar.  KPI ligger vel på rundt 6%, blir dyrt for oss brukere hvis prisøkningen deres skal ligge på rundt 12% hvert år.

Line Hjemdal
VISMA

av Line Hjemdal

Som skrevet i opprinnelig svar har sentrale underleverandører økt sine priser betraktelig gjennom 2022. Disse underleverandørene leverer også IT-personell som utvikler våre løsninger. Primært fra andre land enn Norge, som har en høyere inflasjons- og lønnsutvikling enn Norge. 

Det kreves vesentlig med ressurser for å vedlikeholde og holde produktene våre oppdatert til enhver tid. Vi opprettholder utviklingsressurser på våre produkter, slik at vi kan fortsette å levere oppdaterte versjoner av løsningene og tilby den funksjonaliteten og brukeropplevelsen dere som kunder forventer av oss. 

mso123
CONTRIBUTOR *

av mso123

Vismas prisøkninger må sjekkes, 12,5% er vel over det som er akseptabelt?

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

Visma økte 12% (på våre produkter) fra 2021-2022, og så 12,5% fra 2022-2023...  Ikke så lett å henge med i svingene her..  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"