Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Arne Johansen
CHAMPION *

Outlook Problemer igjen

av Arne Johansen

Det virker som om det er oppstått noen problemer mellom outlook og Mamut One igjen ifbm. utsendelse av lønnslipper.

Det går greit på første kunden, fra kunde nr 2 så kræsjer/lukker mamut seg. Minner litt om problemene ifbm office 16 oppstart.  

Ved å restarte Mamut/outlook klarer jeg å få ut lønnslipper, selv om det er flere av dem, men blir kræsj dersom jeg svitcher til nytt selskap uten å lukke mamut/outlook først. 

Jeg mistenker en office oppdatering har skjedd, som Mamut ikke har fanget opp.


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS
6 SVAR 6

av Øystein Rambøl

Saken er rapportert til vår produktavdeling men om dere får dette stadig bør dere kontakte support på epost, chat eller telefon slik at vi får opprettet en sak på dette.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
stein-frode dagsvik
CONTRIBUTOR *

Hos oss har ikke dette fungert på lenge, har prøvd alt. Får det gjerne til å virke på en kjøring, og tilbake til feilmeldinger etter dette. 😞

Om du har installert Mamut versjon 22 eller høyere kan du prøve å legge inn en innstilling for dette.

Den legges inn slik:

  1. Åpne Mamut.ini og bla ned i bunnen.
  2. Lim så inn dette under nederste linje:
    [MAIL]
    UseNewSendEmail=1
  3. Lukk og lagre Mamut.ini og restart Mamut.

--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
Arne Johansen
CHAMPION *

av Arne Johansen

Og der var det kræsj igjen.

Har ersattet DLL, og kjørt mange lønnskjøringer for 1 og 1 firma, men i dag var det 2 firma som skulle ha lønn, og da blir det kræsj når jeg skulle maile ut firma 2.

Håper dere klarer å fikse det, er tungvindt å huske på å avslutte Mamut/outlook mellom hvert selskap.  Kanskje på tide at Mamut får orden på en intergrert klient (med mulighet om å sende kopi til egen mail). 


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS
Kari Feiring2
CONTRIBUTOR **

av Kari Feiring2

Hei

Hva hvis dette ikke fungerer heller?

 

av Øystein Rambøl

Vi har sett dette hos noen i det siste i forbindelse med oppdateringer av Office.
Det kan være det trengs en nyere DLL for kommunikasjon med Outlook. 

Denne filen kan legges inn slik:

  1. Last ned denne filen http://cdl.mamut.com/BIN/Support/Outlook/Redemption_5.zip
  2. Pakk ut filen til en ny mappe (f.eks. C:\Temp).
  3. Kopier bare filen Redemption.dll til Mamuts programfilmappe (vanligvis C:\Programfiler (x86)\Mamut) og overskriv den eksisterende.
  4. Klikk på Start og skriv inn CMD
  5. Høyreklikk på CMD.exe og velg å kjøre som administrator.
  6. Skriv inn C: og trykk ENTER.
  7. Skriv inn CD\ og trykk ENTER.
  8. Skriv inn CD "Program files (x86)" og trykk ENTER.
  9. Skriv inn CD Mamut og trykk ENTER.
  10. Skriv inn Regsvr32 Redemption.dll og trykk ENTER.
  11. Det skal komme en melding om av registrering var vellykket, klikk OK på denne.

Prøv nå å skrive lønn til epost fra Mamut.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS