Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Papirløst regnskap

av Anonymous

Jeg har Mamut Enterprise E3 og fører alt selv. Etter at jeg aktiviserte autoinvoice så hadde jeg håpet at jeg skulle kunne starte med å få alt inn elektronisk. Det er ikke så enkelt som jeg trodde. Masse terskler her. Denne scannemuligheten som det står skrevet om finner jeg ikke ut av. Har sett på de linkene jeg får tilsendt, men de gir ikke svar nok. Nå har jeg samtidig forsøkt å få aktivisert kidnummer, og der stopper det også opp. Mamut har ikke en veldig bra ordning der heller når jeg ikke har et skybasert program. Banken sier en ting, Mamut en annen og Nets en tredje.

Hva er best å bruke for å få dette til? Skal jeg pørve med filoverføringer mot banken frem og tilbake, eller skal jeg bytte til et annet rengskapsprogram?

5 SVAR 5
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Kristin!

 

Det beste er nok å ta en prat med referansepersonen din hos oss. Du har flere muligheter, du kan vurdere å se på noe nettbasert, men samtidig har vi mange dyktige konsulenter på Mamut One som håndterer oppdrag akkurat som dette hver dag og kan helt sikkert hjelpe deg i mål på både Autoinvoice, KID og andre områder man kan bli papirløs på.

 

Jeg har ikke klart å finne deg i kundeoversikten her, så da foreslår jeg at du kontakter din referanseperson. Har du ikke kontaktinformasjonen til vedkommende send meg en melding med din kontaktinfo/kundenummer så skal vi få rett person til å ta en prat med deg. Vi vil gjerne hjelpe deg videre!

 

Ha en riktig fin dag.

 

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

De fleste problemene har jeg funnet ut av nå på egen hånd, men savner mulighet til at saksbehandler har muligheter til å godkjenne inngående fakturaer. Må jo uansett som det er nå, skrive ut alle fakturaer og be om godkjenning, for så og legge dette inn i banken manuelt. Ingen kobling mellom bank og Mamut så her må alt gjøres på den gamle måten. Det er i alle fall den info jeg har fått så langt. 

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei igjen Kristin!

 

Bra du har funnet ut av det meste!

 

Direkte remittering kan du sette opp slik at alle poster lagt i reskontro i Mamut kan overføres til bank via Fil. Det kan du se litt mer om på denne videoen.

 

Når det gjelder godkjenning i Autoinvoice er dette noe som sees på til juleversjonen. 

 

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

Elin H. Thoresen
CONTRIBUTOR ***

av Elin H. Thoresen

Henger meg på her, dette BØR Mamut nå prioritere å få på plass for å være et fullverdig og fornuftig regnskapsprogram. Da GLEDER VI OSS til Jul og ny versjon av Mamut. Det er flere barnesykdommer i Auto Invoice. Tenker spesielt på søkemulighet under Avansert søk, her mangler muligheten for å sortere ut Mottatt, ikke bokførte faktura...!!!!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvor vanskelig kan det være å sette inn et felt i autoinvoice for kontaktperson, og deretter legge inn en mulighet for forkontering og lagring, slik at saksbehandler bare ser over og godkjenner?

 

Gjerne en firesifret tallkode.