Mine områder
Hjelp

Visma Bizweb er nede gir feilmelding Exception by calling on firmaSok

av Owe Bernt Robertsen

Exception by calling on firmaSokException by calling on firmaSok

6 SVAR 6

av Owe Bernt Robertsen
 
 
 

Ser ut som at i dag 30.06.2020 så er det igjen feil på Bizweb oppslag fra Visma Business.

bizweb-ssl.jpg

Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Visma har mottatt flere meldinger om dette i dag og jobber med saken. www.bizweb.no og www.vismabizweb.no fungerer, så det ser ut til at feilen skyldes en såkalt "sertifikatoppdatering" på våre servere, og at feilen først og fremst gjør seg gjeldene via integrasjonen fra flere av våre ERP systemer som Visma Contracting, Visma Business og Visma Global. 


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Owe Bernt Robertsen

Kan dere få fornyet dette sertifikatet igjen for 3 nye år 😉 

bizweb-ssl2.jpg

Vi jobber med å oppdatere sertifikatet. Beklager at dette ikke ble gjort før det var for sent.

Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Saken er nå løst. Vi beklager ulempene. For den som er interessert i hva som skjedde så er saken at sikkerhetsnivået for Visma Bizweb ble forbedret med HTTPS. Integrasjonene som henter data fra Bizweb i de respektive ERP systemer benytter HTTP. Redirect fra HTTP til HTTPS fungerte på web, men ikke via økonomisystemene fordi de benytter Bizweb på en annen måte.


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Kristoffer Tjemsland1

Fortsatt nede. Får heller ikke søkt. Bruker Visma Business Byrå 11.10.2. 

 

"Exception by calling on firmaSok: Forespørselen mislytes med et tomt svar.with search text:..."

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"