Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Doc. senter - faktura fremdeles i "til godkjenning" selv om faktura er overført til Visma Business

av Anonymous

Hei

Jeg har en faktura som jeg sendte på flyt for godkjenning. Faktraen ble avvist av prosjektleder da det viste seg å høre til et annet prosjekt enn det jeg hadde kontert det mot. Jeg ble enig med min leder om hvordan faktura skulle konteres, og overførte faktura til Visma Business.

Uheldigvis så glemte jeg å slette flyten. Ei heller brukte jeg "ikke bruk flyt". Jeg glemte det rett og slett av... Jeg la bare til en kommentar i kommentarfeltet og overførte fakturaen til Visma Business.

Jeg ser at status på fakturaen er "overført" og at den har lagt seg i "arkiv-feltet". MEN - Den samme fakturaen ligger også i min "til godkjenning" og jeg får en varslingsemail hver dag om at jeg må gjøre noe med denne fakturaen - men det kan jeg ikke pga jeg kan ikke slette flyten nå da den allerede er overført til Visma Business.

Hva gjør jeg da?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei begge.

Victoria - som Tone Astrid sier, så får jeg ikke opp "slett flyt" som et aktivt valg - ergo så kan jeg ikke velge det.

Tone Astrid - jeg prøvde som du sier - men jeg får heller ikke "legg til mottaker" som et valg. Det er også inaktivt.

 

Men jeg fikk den bort til slutt.

Jeg gjorde følgende:

Jeg valgte "videresend" og la inn en kommentar om saken. Deretter godkjente jeg den. Etter dette forsvant den i fra min "til godkjenning" og nå ligger den bare i arkivet. Takk for hjelpen og for at dere satte meg på den ideen 🙂

 

Tone Astrid Hjartsjø1
CONTRIBUTOR **

av Tone Astrid Hjartsjø1

Hei,

Har hatt noe av det samme problemet. Valget "Slett flyt" er ikke aktivt under "til godkjenning", men du kan velge "legg til mottaker". Da får du opp samme boks som når du sender ut til godkjenning, men du sletter alle mottakere, skriver en kommentar (må skrive kommentar for å komme videre), og klikker "Oppdater". Da skal den bli borte...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Det er jo merkelig at den ligger både "til godkjenning" og i "arkiv"..? Har du faktisk prøvd å slette flyten eller, tror du bare at det ikke går? Jeg hadde prøvd flere ganger;) Visma har jo også hatt/har en bug hvor det klusser deg til med flyten når man videresender flyten til en annen. Kanskje dette påvirkes av det. Hvis ingenting av dette går, så ville jeg tatt i bruk back-up'en av det som er gjort. Da får man reversert det muligens.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"