Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding ved innsending av omsetningsoppgave til Altinn

av Anonymous

Hei!

Når jeg prøver å sende omsetningsoppgave til Altinn så får jeg følgende melding "failed to open file". Det skjer ikke med alle klienter, kun noen av dem. Noen som vet hva som er galt?

På forhånd takk

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Vet du om det går litt tid mellom omsetningsoppgaven ble kjørt frem til du prøver å sende de inn?

Feilmeldingen du har fått kommer sannsynligvis av at VB ikke finner/har tilgang til XML-fila med altinn-dataene du har generert. For versjon 9 tror jeg den skal ligge på c:\programfiles\visma\business\fxxxx\altinn\. I versjon 10 skal vistnok fila ligge på c:\programdata. Alternativt en annen plassering dersom man har lagt inn en annen sti i feltet Altinn-sti i Systemopplysninger-tabellen. Sjekk eventuelt med din driftspartner for å finne plasseringen.

Vi får denne feilen dersom vi har generert Altinn-data for omsetningsoppgaven en dag, men venter til f.eks neste dag med å forsøke å sende den inn.

Dette fordi vi arbeider gjennom remote desktop, og dermed kan det være at vi er pålogget en annen server dagen etter. Altinn-dataene blir lagret som en XML på den serveren vi er pålogget når oppgaven kjøres, og hvis vi er på en annen server når vi skal sende den finner ikke VB fila og vi må generere ny dersom vi vil unngå manuell utfylling i Altinn.

Jeg vet ikke hva slags IT-løsning eller VB-versjon dere benytter, men kan jo hende det er et lignende problem dere har.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"