Mine områder
Hjelp

Feil med EHF faktura i Autoinvoice

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Alle kommunen sine kundernummer ble lagt opp med EHF faktura, men når får jeg feilmelding på 2 av disse ved utsendelse av EHF faktura. Jeg klerer ikke finne utav hva feilmeldingen betyr.

Kan noen hjelpe?

Reason for failure:

The invoice could not be successfully converted to EHF format for delivery, error message:

  EHF output failed for PEPPOL: [59f2e75f-0d23-4804-89f8-bea35a75d79f] [NOGOV-T10-R009]-PartyLegalEntity for AccountingCustomerParty MUST be provided according to EHF. [NOGOV-T10-R015]-Registration name for AccountingCustomerParty MUST be provided according to EHF.

Cathrine 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Vi har testet og her er svaret:

Vi legger med organisasjonsnr. i XML-filen (e2b) til AutoInvoice (krav).

Så hvorfor det noen ganger IKKE blir forkastet i AI når orgnr. ikke er fylt ut er merkelig for det skal bli forkastet.

Vi har laget en sak til utviklingsavdelingen på at orgnr. ALLTID skal være fylt ut når e-faktura skal brukes. Hvis det ikke er utfylt i VC så MÅ det komme en melding om det i Contracting når det legges inn AutoInvoice opplysninger. Dette vil da endres til en senere versjon.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Cathrine!

Vi snakket sammen på telefon vedr. saken.

Når vi opplever meldingen "PartyLegalEntity" er det alltid organisasjonsnummer på hovedopplysninger som mangler.  Legger man inn organisasjosnummer og resender faktura går den igjennom, som du også sier.  At det på noen kunder ikke trengs organisasjonsnummer på hovedopplysninger har jeg ingen svar på. Mulig det har vært endringer her fra en versjon til en annen, vi skal teste på dette.

Konklusjon, legg inn organisasjonsnummer i hovedopplysninger på alle kunder som skal benytte AutoInvoice.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Tror jeg fant utav det. Måtte legge inn organisasjonsnummer i kundebildet. Så gikk de igjennom.

Men lurer på hvorfor dette gjør at det feiler på noen, men ikke alle?

Alle kundenummerne på kommunen er lagt opp likt og ingen ligger med organisasjonsnummer i kundebildet. Det fleste gikk igjennom, men altså ikke 2 av de.

Hvordan kan det ha seg?

Cathrine

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"