Mine områder
Hjelp
Trond Bjerk
CHAMPION *

Sende kvitteringer direkte til VDC

av Trond Bjerk

Hei!

Har noen erfaring med dette?

Jeg mener at de sa på Update at man kunne bruke Attach til å sende kvitteringer fra bruk av bedriftens bankkort, direkte inn i VDC.

De fleste systemer har jo en app som fikser dette...

Noen som har erfaring eller tips vedr dette  VDC (og Visma Global)?

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Egil Wiik
CONTRIBUTOR ***

av Egil Wiik

Hei, vi bruker Global og VDC. Attach er vel knyttet til lønn og Expense, jeg og en rekke kunder bruker Visma Scanner for å ta bilde av kvitteringene som så går direkte til VDC. Fungerer utmerket. Savner noen tekstvalg (som Utlegg) men antar det kommer etterhvert.

Trond Bjerk
CHAMPION *

av Trond Bjerk

Takk for svar/tips. Det er nok Visma Scanner vi burde hatt og app'n de informerte om på Update. (Veldig rart ingen hos Visma eller Økonomibistand tipset om dette da jeg etterspurte mulighet for å ta bilde av kvitteringer og sende rett til VDC...)

av Svein Holanger

Hei

Visma Scanner har løsning for sending av kvitteringer. Per i dag er det kun Visma Business versjon 14.0 eller nyere som har denne muligheten. Man knytter da Visma Scanner til AutoInvoice og den sendes inn til Business via Visma Document Center.

Løsning for å sende inn fakturaer via Visma Scanner blir også sendt inn via AutoInvoice. Alle systemer som kan motta fakturaer via AutoInvoice kan bruke dette. Så dere som bruker Global/Document Center kan bruke dette til å motta fakturaer.

Det mange da har gjort, er å ta bilde av kvitteringen og "later som" den er en faktura. Dvs at man fyller inn vilkårlige data i appen for å få sendt den som en faktura. Den vil da komme inn i Document Center som en inngående faktura, men man kan jo der endre dokument type og håndtere og bokføre den som en kvittering. Dette vil være mulig for dere. 

Trond Bjerk
CHAMPION *

av Trond Bjerk

Funker Visma Scanner mot Visma Global nå?

Altså muligheten for å sende kvitteringer rett inn Global via VDC...

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Iflg versjonsbrevet har det kommet støtte for dette i 15.10 (men har for min del ikke forsøkt versjonen enda).

Godkjent løsning
Svein Holanger
VISMA

av Svein Holanger

Det er mulig å sende andre typer dokumenter enn faktura/kreditnota via Visma Scanner og AutoInvoice. Man kan velge mellom typene: kvittering, bankbilag, påminnelse og "annet". Fra versjon 15.10 av Document Center gjelder dette også for ERP-systemene Visma Global og Visma Contracting.

Egil Wiik
CONTRIBUTOR ***

av Egil Wiik

Stemmer det du sier. Vi har etterlyst å få lagt til en default tekst "Utlegg" i tillegg til Faktura og Kreditnota, da det for det meste er utlegg/kvitteringer som går gjennom Visma Scanner. 

 

Bare en ting til:

Jeg har flere ganger etterlyst/lagt inn ønske om en hurtigknapp for å starte VCD fra eller i Global (også her i Community men ingen respons), denne kunne ligget som eget ikon oppe blant menyene og/eller i hurtiggangen som ligger på høyre side. Det er en snarvei for dette (tre taster) men mange bruker mus og meny for å starte doks. Jeg tror vel start av VDC er det valget som er mest brukt i vår Global. 

Trond Bjerk
CHAMPION *

av Trond Bjerk

Takk for info, men virker jo da litt tungvindt. 

Rart dere da lanserte Scanner for bruk mot Global versjon 14 på Update. Mener ikke det da ble nevnt noe om at filtype mm måtte omdefineres.

Nå har vi gått for ØB Fakturapost og får teste ut om det funker greit.

Skanning av kvitteringer rett fra våre kunder og inn i regnskapssystemet er jo svært vesentlig om vi skal kunne anbefale Dokumentsenter til dem, framfor Tripletex eller andre systemer.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"