Mine områder
Hjelp
Tomhara
PARTNER

Treghet Visma dok.senter og tilhørende systemer

av Tomhara

Hei!

Hvorfor skal alt gå så tregt rundt Visma Dok.senter???

Det tar jo 1-2 dager fra man sender ett bilag på org.nr@autoinvoice.no til det dukker opp i Visma Dok.senter! Så går det jo timevis fra man godkjenner noe i Visma.net Approval(siste ledd) til det dukker opp som godkjent i Visma Dok.senter!

Vi kjører en del kunder på PowerOffice GO, og anbefaler dere å se litt på teknologien de bruker. Det går ting på sekundet! Vi lever tross alt i 2018 og teknologien burde være tilgjengelig for hurtigere behandling i systemene deres. Treghet skaper bare frustrasjon hos oss som regnskapsfører og kundene.

3 SVAR 3

av Stian Alexander Lie

Hei,

 

Kjedelig at ting tar tid hos deg. Når det gjelder å sende til orgnr@autoinvoice.no så er det kvalitetssikring og ikke ren automatisert tjeneste. Dette gjør at ting ligger litt i kø osv før det blir behandlet. Så her er normal håndteringstid 1 døgn. sendes faktura direkte hit og ikke går via mellomledd så bør dette være OK tid, men det kan være lenge å vente om man får faktura f.eks. etter forfall osv fra kunde. Da ville jeg antagelig dratt det rett inn i dokumentsenter eller autoimportfunksjonene der. 

 

Når det gjelder at det tar timesvis å få dokumenter tilbake fra Approval, så høres det ut som om det er en feil i oppsettet hos deg, lite resurser eller en annen begrensning. Normalt tar dette ca 5 minutter. Regnskapsbyråer har ofte mange klienter, systemet sjekker ett og ett selskap. Men det kan justeres ganske mye for å effektivisere den prosessen. Ca 5-10 minutter vil jeg si er normal håndtering for forholdsvis store kunder. Har man 400-500 selskaper med approval så kanskje 15-20 minutter.  Det kan oppleves som sakte det også, men er ett godt stykke unna flere timer. 

 

Når det gjelder Visma sine skytjenester (f.eks. visma.net ERP) så er tiden fra approval til regnskapssystemet på sekundet også. Dette da begge er skybaserte løsninger og er designet for å fungere på den måten og ikke er en hybridløsning. 

 

Men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Vismaforhandleren din så regner jeg med de klarer å optimalisere flyten mellom doksenter og Approval endel for dere. 

 

mvh

 

Stian

Bra svart av Stian Alexander Lie

 

Hvis dere ønsker en raskere og enklere scanningsløsning, så anbefaler vi appen Visma Scanner. Den kommer raskt inn i Visma AutoInvoice. Pass så på at din forhandlerkonsulent ser på hvor ofte Document Center er satt til å lese fra AutoInvoice. De innstillingene vil være helt avgjørende for hvor lang tid det tar å motta en slik faktura inn i Document Center.

Tomhara
PARTNER

av Tomhara

ok

takk for gode tips

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"