Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Etikettutskrift

av Anonymous

Hei,

Nå i disse juletider ønsker vi å sende ut en liten gave til kunder som har handlet for mer enn kr. 20.000.- i 2016. 

For å slippe å skrive konvolutter til alle disse, ca 600 stk. tenkte jeg å skrive ut etiketter.

Men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal sortere på  "salg i kr."

Er det noen som har prøvd dette? 

 

1 SVAR 1

av Stian Alexander Lie

Hei

 

det er for sent for deg her nå, men jeg svarer ut så har du det til neste år. 

Jeg benytter stort sett SQL script når jeg skal gjøre den typen ting. men det du kan gjøre er å gå på statisticker, hente ut omsetning på kundene, høyreklikke, kopier til excel, Lime det inn i excel. Bruke tabell til kolonner få kundenr i eget felt, og filtrere ut de med lav omsetning med f.eks. filter funksjonen. Gå på grunndata, vedlikehold registre, kunder i global. Velge Skift til tabell. Hente ut til Excel. (ta evnt nødvendig tabelloppsett)

deretter bare benytte finn.rad funksjonen i excel for å finne adressde 1, postnr og sted (husk at innledende 0 forsvinner fra postnr om du ikke har valgt at det er tekst når du limer inn tabellen i excel)

 

Da har du ett excelark du kan lagre, så starte opp word og benytte flettefunksjonen der. Ett par steg, men ganske fort gjort om man er komfortabel i excel. 

 

Stian

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"