Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Multirapportering - hvordan få med artikler som er utgått/sperret?

av Anonymous

Prøver å lage en rapport som viser solgt i kroner av alle artikler pr måned, men får ikke med artikler som er markert som utgått/sperrer, selv om det har vært salg på dem i den aktuelle perioden.. Noen som vet hvordan jeg kan få med dette?

 

takk 🙂 

3 SVAR 3

av Kjetil Vikse Moen

Hei,

 

Det høres rart ut. Jeg har en rapport hos meg som henter fra statistikktabellen. Den tar med seg artikler selv om de er satt til utgått. Hvilken tabell henter du dataene fra? Kan du teste med å sette artikkelen aktiv for å se om den kommer med på rapporten da? Kanskje det er noe annet som gjør at den ikke kommer med. Hvis den ikke dukker opp når du setter den aktiv igjen er det noe annet du må se etter.

 

Mvh

Kjetil

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf
Første kolonne kan være styrende på innhold. Så pass på at denne henter data fra statistikk/ordrekopilinje - og ikke fra artikkel.
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,


Ja det har du rett i. Det er ett parameter som kan være med å styre hvilken kolonne som skal være ledende. Hentet fra hjelpen:

 

"Ledende

Hvis en kolonne er ledende må denne kolonnen ha en verdi for at systemet skal vise resultatsettet/tallene til denne og de andre kolonnene. En eller flere kolonner kan være ledende.

Eksempel: Rapport ansatt, kolonne A og kolonne B. Kolonne A er ledende. En ansatt har verdien 0 i kolonne A og verdien 100 i kolonne B. Resultat: Systemet viser ikke linjen."

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"