Mine områder
Hjelp
AudunDD
CONTRIBUTOR **

Sletting av innkjøpsordre

av AudunDD

Vi har flere innkjøpsordre med status “Mottatt senere bokføring” som vi ønsker å få bort. 

Det er ulike grunner til at de ikke er “behandlet”/bokført.

 

Når vi prøver å slette Ordrelinje er den mottatt til lager og kan ikke slettes. Global dialogboks sier krediter bestilling.

 

Sletting av Innkjøpsordre gir melding om at en Ordrelinje er mottatt, men ikke bokført.

 

Hvordan løse dette ?

 

-Audun

5 SVAR 5
Thomas Hanesand
CONTRIBUTOR **

av Thomas Hanesand

I visma global hos meg kan jeg åpne den respektie innkjøpsordren i innkjøpsrutningen, og avslutte den som normalt.

I avslutningsbildet kan jeg velge Mottak ikke bokfør og avslutte innkjøpet og den blir fjernet.

Jeg mener varene allerede er kommet inn på lager når den ble satt til mottak bokfør senere, så denne handlingen vil ikke påvirke lagerstatus.

Gunn Dagestad
CONTRIBUTOR **

av Gunn Dagestad

Stemmer, det kunne ein gjera før, men når eg gjer det no så ligg innkjøpsordren der fortsatt sjølv om eg vel Mottak ikke bokfør. 

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Det er ofte en god løsning ja.

For å omgå problemet med at innkjøpet ikke er borte tror jeg det er mulig å legge til en ny linje og gjøre et mottak av 1stk på den. Da tror jeg innkjøpet blir borte.

 

Viktig å bruke en artikkels om ikke er lagerstyrt og som man ikke bryr seg noe om innkjøpsstatistikken for.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av amundsf

Veit ikke om loen fullgode løsninger for det ☹️

 

En måte er å bokføre linjen. Enten med 0 i beløp eller med beløp og en annen linje med tilsvarende i minus. 

 

Alternativt slette linjene rett i databasen (på egen risiko). 

AudunDD
CONTRIBUTOR **

av AudunDD

Mange takk for svar. 

 

Vi ser på forslaget du kom med. 

 

 

Jeg har kikket i databasen, men den blir ikke med mindre det er en løsning Visma går god. 

(Uavhengig av hvem som utfører sletting/oppdatering av linje)

 

 

-Audun

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"