Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bytte kontonummer lønnssystem

av Anonymous

Har kjørt lønn en stund - alle ansatte er lagt inn.  Nå skal vi konventere/tilpasse kontoplan med NS og Visma Business. Og her snakker vi om ett helt konsern - med noen ulikheter i kontoplan på de forskjellige selskapene.

Jeg har derfor behov for å bytte noen kontonummer i Visma Lønn.  Bl.a.aga; bytte fra konto 5182 til 5405. Her ligger vel endel akkumulatorer bak?

Noen som har erfaring med dette? Og ikke minst - kan dette gjøres selv om ansatte er lagt opp?
Mente jeg så noe om at rutinen ikke kunne kjøres når ansatte var lagt inn? Det kan vel ikke stemme?
Fremgangsmåten gikk via; adm.funksjoner - bytte kontonummer

Jeg har tidligere endret enkle kontoer - men får jo da problematikken rundt avstemning; flere kontoer å forholde meg til.

Setter pris på innspill og noen tips.

 

5 SVAR 5

av Reverta Al-Safar

Hei Andrea.

Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt. Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar. Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler, ta kontakt på kundesenteret@visma.no Med vennlig hilsen,

Reverta
Support Lønn & HR

Andrea Carneiro
CONTRIBUTOR ***

av Andrea Carneiro

Hei,

Jeg har opprette en ny kunde i VL og ønsker å hente inn kontoplan fra regnskapssytemet. Det er ikke lagt inn ansatt enda kun firmaopplysninger. Jeg har vært inn på verktøy - adminstrasjonfunskjoner - vedlikehold av data - bytte kontonummer men det fungerer ikke. Finnes det andre muligheter til å bytte kontonummer her? HVa kan jeg gjlre for å hente inn kontoplan fra DI-regnskap?

Mvh

Andrea Carneiro

av Morten A. Karlsen

Hei. Du kan også bruke denne løsningen som gjør at all postering flyttes. Lettere når du skal avstemme

http://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Tekniske-tips/Endre-ansattnummer---avdelingsnummer-mm/

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Det er nok bare til å opprette de nye kontoene i "hovedsbokskontoer" under -grunndata-

Deretter så legger du inn slike automatposteringskontoer som aga arb giv avg kt 5405 under grunndata-firmaopplysninger-lønnskontosett.

Andre kontoer som 5000 og slike ting må du endre på de enkelte trekkartene det gjelder, husk bare å opprett de nye kontoene først slik at du kan velge de.

 

lykke til

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,
Dessverre ser det ikke ut til at det er noen andre medlemmer i Community som vet svaret på spørsmålet ditt.
Hvis noen av dere som er medlem her i Community vet svaret så må dere mer enn gjerne hjelpe hverandre og legge inn svar.

Vi ønsker selvfølgelig at du skal finne ut av utfordringen din. Skulle du ønske
support må du gjerne ta kontakt med din forhandler eller oss på Visma Support. Savner du kontaktinformasjon til din forhandler finner du dette her: http://community.visma.com/no/software/kontakt-oss/
Mvh

Maria Andreassen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"