Mine områder
Hjelp
Shirley Løvtangen
CONTRIBUTOR *

Ny a-melding og endre status til sluttet

av Shirley Løvtangen (Oppdatert ‎20-11-2019 12:11 av Gunnar Glendrange VISMA )

Jeg har fått feilmelding fra a-melging etter å ha endret fra organisasjonsnr. til virksomhetsnr. Jeg har fått beskjed om å sende i ny a-melding for oktober hvor jeg må merke alle ansatte som sluttet 30.10. Etterpå må alle ha en ny start-dato 1.11.

 

Hvordan gjøres det?

 

Skal jeg bruke virksomhetsnr. eller org.nr. i oktober på den nye meldingen da?

4 SVAR 4

av Renate Martensson (Oppdatert ‎20-11-2019 12:34 av Gunnar Glendrange VISMA )

Hei,

 

Vi har laget et brukertips om endring fra juridisk org.nummer til virksomhetsnummer.

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Endre-fra-juridisk-organisasjonsnummer-til-vi...

 

Det er viktig at du rapporterer ferdig på det juridiske org.nummeret på en mnd, før du begynner med virksomhetsnummer på neste mnd.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Shirley Løvtangen
CONTRIBUTOR *

Her står det hvordan du endrer virksomhetsnr., men ikke svar på det jeg spurte om. Hvordan endre tilbake i tid på en mnd. som allerede er rapportert, og hvilket nr. som da skal brukes.

Sandra Rian
CONTRIBUTOR ***

av Sandra Rian
Jeg hadde slettet A-meldingen for november (evt alle hvis det er snakk om flere), endret tilbake til org.nr som virksomhetsnummer, satt sluttdato på alle ansatte og sendt inn A-meldingen for dette på oktober. Deretter lagt inn riktig virksomhetsnr, satt startdato på de ansatte 01.11.19, og sendt inn ny a-melding for dette på november.

av Renate Martensson (Oppdatert ‎27-11-2019 12:43 av Renate Martensson VISMA )

Hei,

Hvis du kun har ett virksomhetsnummer, så er det ikke nødvendig å sette alle som sluttet i en måned, og som aktive igjen i neste måned.

Hvis du må sende a-melding tilbake i tid der du opprinnelig hadde det juridiske organisasjonsnummeret på arbeidstedet, må du legge tilbake det juridiske org.nr for at du ikke skal få åpent arbeidsforhold på de ansatte.

 

Mvh Renate,

Visma HRM support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"