Mine områder
Hjelp
Lisbeth9
CONTRIBUTOR **

Sv: Permittering i Visma Lønn

av Lisbeth9

Hei, jeg har registrert permisjoner fra ansattkortet slik dere beskriver. Har tatt en testkjøring men ingen faste transaksjoner ble overført til lønnsregistreringen, og det er ingen av de faste transaksjonene som har en til dato. Noen som har tips...

5 SVAR 5

av Renate Martensson

Hei,

 

Hvis du har registrert arbeidstatus 6 - Permittert uten lønn på Ansattopplysninger vil du ikke få over faste transaksjoner. Omgåelsen som er beskrevet i brukertipset, at du registrerer permitteringen i fanen Arbeidsforhold / Arbeidsstatus.

 

La arbeidsstatusen stå til 0 - aktiv i ansattopplysningene, men overstyr arbeidsstatus under arkfane 5- arbeidsforhold / arb.status. Legg inn arbeidsstatus manuelt, med perm. fra dato og perm. prosent. 

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Lisbeth9
CONTRIBUTOR **

av Lisbeth9

Hei og takk for svar.  Jeg har gjort det som er beskrevet i brukertipset og lagt inn på arkfane 5.  Men jeg har også lagt inn 6. permittert uten lønn på ansattekortet, dette må jeg endre til 0-Aktiv.  Vil jeg få feil på a-meldingen når jeg sender på nytt ?

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

Nei, så lenge Fra dato på permitteringen under Arbeidsforhold / Arbeidsstatus ikke endres skal du ikke få feil i a-meldingen.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support.

rita giltun
CONTRIBUTOR *

av rita giltun

Hei

Jeg har allerede lagt inn, og sendt A-melding slik det er beskrevet  øverst. Når jeg nå vil endre slik du beskriver for og få med faste opplysninger, får jeg meldingen. VÆR FORSIKTIG MED Å GJØRE ENDRINGER HER HVIS PERMISJON/PERMITTERING ALLEREDE ER SENT TIL A-MELDING.

Hva kan gå galt her da, kan det få konsekvenser for de som er permittert?

HIlsen 

Rita

av Renate Martensson

Hei,

 

Hvis permisjon eller permitteringsopplysninger allerede er sendt til a-meldingen er det viktig å ikke endre "Fra dato", "Perm. prosent" eller "Type permisjon" ( Type permisjon skal være "0 - Ingen verdi" ved permittering).

 

Konsekvens ved endring her er at man kan få åpent arbeidsforhold på permisjon / permittering hvis endringen gjør at det som opprinnelig ble sendt nå er endret.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"