Mine områder
Hjelp
Remi Øvstebø
CHAMPION *

VIsma Mobile manager - Varsling android

av Remi Øvstebø

Vi sliter me då å deaktivere lyden på varslingen til Mobile Manageri android. Via varslingssenteret i android kan en deaktivere varslinger for appen fullstendig, men det virker ikke å være noen funksjonalitet for å kun slå av varsellyd slik det er i de fleste apper. 

Er det noe jeg ikke ser? 🙂 

 

2 SVAR 2
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Hei

Takk for grundig og informativt svar. Da har nok apper som feks WhatApp kodet denne funksjonen inn manuelt slik du beskriver. Ikke et stort problem for oss dette, men nice to have dersom det hadde vært enklere å gjøre noe med. 

Takk for tips til lydstyringsapp, nytt for meg at det er mulig å overstyre dette 🙂 

 

 

mvh

Remi 

av Tone Kristiansen

Hei,

I følge vår utviklingsavdeling er det en begrensning i Android OS'et som gjør at det ikke er støtte for å gjøre dette fra standard appstyring.

Det er annerledes for apper på iOS/iPhone. Der er det støtte for å ha slå forskjellige type varslinger av og på direkte i appstyringen.
Jeg gjorde for ordens skyld en sjekk av Instagram av appen på henholdsvis Android og iOS, og det er det samme der som for våre apper. I iOS kan man styre lydvarsling av og på, men ikke i Android. 
Men, det er mulig å omgå Android sin begrensning ved å programmere en slik mulighet direkte i appen, slik at man kan stille det inn fra et eget menyvalg der. Hvis mange kunder ønsker det, så gjør vi det. Det er kun en prioriteringssak. Kanskje det blir avstemming på Community. Foreløpig har vi bare fått denne henvendelsen.
Inntil videre så vil eneste løsning for Android brukere være å bruke 3parts apper for lyd og varselstyring. For moro skyld testet jeg Mega Sound Beta, som løser dette for alle Android apper. Det finnes flere andre apper som gjør det samme.
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"