Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Beloppsgräns på leveranser

av Anonymous

Hej Vi har en undran om någon av Er där ute jobbar med fraktfrigränser?

Vi skulle vilja styra våra utleveranser så att det inte går ut något som är under  1000 kr ex moms.

Finns det någon sådan möjlighet i Vismanet?

 

 

5 SVAR 5

av Edvard Berntzen

Hei @Anonymous 

 

Det er mulig å sette opp systemet slik at det ikke tilkommer frakt på beløp under 1000 kr. Men slik jeg forstår deg ønsker du at leveranser under 1000 kr ikke skal opprettes i det hele tatt, stemmer det? 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hej Det vi önskar är att inget går ut om det är under 1000 kr.

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎10-06-2020 20:42 av Edvard Berntzen VISMA )

Hei igjen. 

 

Det er mulig å filtrere dette på Ordrebeløp totalt fra salgsordren: 

 

ordrebeløp totalt.png

 

På automatiseringsplanen kan du velge Ordrebeløp totalt under fanen Betingelser, og sette denne til Er større eller lik 1000. På den måten vil automatiseringsplanen bare behandle ordrer med ordrebeløp på 1000 kr eller mer. 

 

automatiseringsplan.png

 

Automatiseringsplanen settes altså opp for skjermbildet Behandle ordrer SO501000 med behandling Opprett leveranse

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hej men om samma kund lägger in flera order under perioden innan leverans sker hur gör man då?

För ditt förslag gäller ju enbart varje order för sig men vårt tänk är att allt som ligger i orderstock med aktuellt lev.datum  skall räknas in i beloppet.

av Edvard Berntzen

Hei igjen. 

 

Beklager sen tilbakemelding. 

 

Slik jeg forstår deg kan en kunde ha tre leveranser på 900 kr med leveringsdato 28.10, noe som gir et totalbeløp på 2700 kr. I dette tilfellet vil du altså at systemet likevel skal behandle ordrene (selvom hver av dem er under 1000 kr). Dette har vi ikke støtte for dessverre. Her vil de tre ordrene på 900 kr ligge igjen. De kan likevel markeres og behandles manuelt på Behandle ordrer (SO501000) da. 

Legg gjerne inn et ønske på ideforum om dette.

 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Business process advisor, Visma.net ERP.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"