Mine områder
Hjelp
Olaf Mackenzie
CONTRIBUTOR ***

Budsjett - rapportering av budsjett per periode

av Olaf Mackenzie

Hei 

 

Jeg har lagt et budsjett og har fordelt konti etter forskjellige forelinger.  Noen post er fordelt jevn og noen kvartalvis.  

 

Jeg har en rapport som viser regnskap mot budsjett.  Når jeg kjøre rapporten med en begrenset periode (feks Q1) jeg får regnskaps tallene for perioden men budsjett tall for hele år.  Dvs at budsjett tallene viser ikke i forhold til periode jeg har spesifisert i rapporten. 

 

Noen som vet hva heg gjøre feil her?

 

 

3 SVAR 3
BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Det er ikke sikkert at du har gjort noe feil, men det kommer litt an på hvordan du har laget rapporten din.

Dersom du har fulgt den brukerveiledningen som ligger her inne på Community og bare har endret kolonnesettet til DPLM5, så får du dette resultatet.  Helt enig i at det er litt ulogisk.

Imidlertid så er de kolonnene du mest trolig ønsker skjult.

 

Se vedlegget.
Dersom du endrer Utskriftskontroll for de merkede kolonnene bytt om på "Skriv ut" og "Skjult".
Dersom du mener avvik ikke regnes slik du ønsker kan du endre det i linjen Verdi (blå ring).
Vær oppmerksom på at Rekkefølgen på Hittil og Perioden for Budsjett og Regnskap i fjor, er motsatt fra Regnskap i år, så det anbefaler jeg også at du bytter på.

sivkros
CONTRIBUTOR ***

av sivkros

Hei.

 

Jeg har samme problem som han over og har fulgt ditt vedlegg. Men jeg sliter med å endre rekkefølge på kolonnene. Jeg har byttet plass på ´perioden´og ´hittil´, men dataene bytter ikke plass. Jeg klarer ikke å se hvor jeg skal endre dette?

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Dessverre er det ikke like lett å bytte rekkefølge på kolonner i VnF som det er i f.eks. Excel...

Når du da skal "bytte" rekkefølgen så må du bytte innhold i alle felt nedover på de aktuelle kolonnene.

Her er det mao. viktig å holde tunga rett i munnen.  Større endringer av rapporter er egentlig noe vi anbefaler å la sertifiserte konsulenter ta seg av så, dersom du synes dette er vanskelig bør du ta kontakt med partneren dere bruker.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"