Mine områder
Hjelp
Olga Myrvold
CHAMPION *

Modul for manuelle føringer

av Olga Myrvold

Er det helt umulig å få til en modul hvor en kan føre manuelt på tvers av kunder/leverandører/hovedbok med både inngående og utgående mva samtidig? Vi har feks en hel masse med avregninger som pr nå må føres som 1.utgående faktura 2.inngående faktura. 3.motregnes begge melomregningskonto 4.mellomregningskonto motregnes bankbetaling. Alt dette normalt sett kunne være gjort på 1 bilag.

5 SVAR 5
Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

I "Hovedbokstransaksjoner" GL301000 kan du krysse av for "Opprett mva-transakjsoner".  Da kommer det opp en kolonne med "Avgiftskode" og en " Avgifts nr." Dermed kan du føre bilag med momskoder på hver linje, som da blir registrert med riktig momskode i regnskapet ditt. Hva der noe sånt du mente? 

Olga Myrvold
CHAMPION *

av Olga Myrvold

I tillegg på den bilagsregistrering som du nevner er ikke mulig å føre på samme bilag både inngående og utgående mva...Noe som også savnet veldig

Olga Myrvold
CHAMPION *

av Olga Myrvold

Med det samme at forhåndsbetalinger/dobbelbetalinger kom med på remitteringsforslagene på lik linje med kreditnota så en kunne krysse dem mot... 

Olga Myrvold
CHAMPION *

av Olga Myrvold

Nei, det var ikke det. Jeg vil ha modul hvor jeg kan føre på 1 bilag både kunde-, leverandør- og banktransaksjoner med og uten mva.

D Kunde

K inntekt m/u mva

D kostnad m/u mva

K Leverandør

D Bank

D betaling leverandør

K betaling kunde

 

Slik ser transaksjoner for 1 avregning i transportbransjen. Pr nå vi er nødt å splitte den på flere bilag og føre på hver modul. Noe som veldig rotete og tar alt for mye tid.

seriksen
CHAMPION *

av seriksen

Det er noe jeg også savner veldig i dette systemet.  Det går i alle andre systemer jeg har vært borti.  Også dette med å gjøre det enklere å få før dobbeltbetalinger i systemet uten masse omveier.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"