Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Sende faktura internt mellom selskaper uten AutoInvoice

av Anonymous

Jeg er ny bruker på Visma.net Financials, og fakturerer av og til internt mellom egne selskaper/klienter - kan jeg sende de fakturaene på mail uten at de går via AutoInvoice? 

 

Det er ikke, og kommer ikke til å bli, AutoInvoice-avtaler på de fleste av selskapene det er snakk om, så en ev. faktura må uansett mottas pr. e-post, og da ser jeg liten vits i å sende de via AutoInvoice. 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei @Anonymous!

 

Ja - du kan sende fakturaer på e-post direkte fra Financials uten å sende dem via AutoInvoice. Du må først sette opp en e-postkonto, dette kan du gjøre under Konfigurasjonshjelpen - E-post. Deretter er det bare å velge Send faktura på e-post i stedet for Send faktura til AutoInvoice. Dette kan både gjøres på hver enkelt faktura eller fra skjermbilde ScreenId=AR508000 (Skriv ut faktura).

 

Merk at e-post ikke blir sendt fra Visma.net umiddelbart. Du kan styre når e-post sendes i skjermbilde ScreenId=SM507010 (Send og motta e-post).

 

Dersom det er mange slike fakturaer bør du vurdere å bruke API'et for å sende fakturaene direkte fra en klient til en annen. Da slipper du e-post og kan få fakturaene bokført direkte. Snakk med din partner hvis du ønsker mer informasjon om dette.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk så langt - men jeg får det fortsatt ikke til.

E-posten er lagt opp under konfigurering, men når jeg prøver å sende en faktura får jeg denne feilmeldingen; 

"Kan ikke sende e-posten. E-posten er ikke opprettet eller mottakerlisten er tom."

 

Jeg la inn e-postadresse på kunden etter at jeg opprettet fakturaen, men før jeg oppdaterte den hvis det har noe å si. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

 

Takk for detaljert beskrivelse av feilen 🙂

 

Du er nok inne på noe med e-postadressen. Den hentes nemlig fra kunde til faktura når fakturaen opprettes. Hvis du åpner fakturaen og går til fanen Fakturaadresse så vil du antagelig se at E-post står tom. Du kan sette kryss for Overstyr kontakt og legge inn e-postadressen manuelt på fakturaen. Neste gang du fakturerer samme kunde, vil den hente adresse fra kundekortet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"