Mine områder
Hjelp
Margit Amundsen
CONTRIBUTOR ***

5 % ekstra arbeidsgiveravgift

av Margit Amundsen (Oppdatert ‎14-02-2023 11:16 av Margit Amundsen )

Hei, etter det jeg har lest inne på brukertips skal lønnart for ekstra arbeidsgiveravgift være 106110. Kan jeg forvente at dette er satt opp riktig i forhold til konto for avsatt arbeidsgiveravgift for oss ?  I tillegg så er jeg litt usikker på hvorfor lønnart 106110 ikke ligger med de angitte opplysningene fra skatteetaten. Her står det at det i A-meldingen skal det være disse opplysningene: 

MargitAmundsen_0-1676369370382.png

mens det i Payroll på lønnsart 106110 er blankt. Hvorfor ? 

 

Ved å senere ta ut lønnart 106110 kan vi dermed se + 5% AGA pr person, vil jeg tro. Men kan dere få dette satt opp pr person per bedriftsnummer ? vi har flere bedriftsnummer i samme organisasjonsnummer i forskjellige arbeidsgiveravgifts soner.

8 SVAR 8

av Alexandra McArthur Hoff

Hei.

 

Se gjerne dette brukertipset.

Det forklarer hvordan det beregnes og rapporteres i a-meldingen.

 

Mvh Alexandra

Siv Saxerud
CHAMPION *

Den er lest, men informasjonen som blir sendt med a-meldingen mangler, det noe Visma kommer til å rette opp i? 😀

Hei. Det skal ikke mangle noe i a-meldingen. Hva tenker du på her? 😊  

Siv Saxerud
CHAMPION *

Hei Alexandra, 

 

Supert at du svarer. Se på bilder lagt ut ovenfor. Når man ser inne på lønnsarten så er det blank på hva som rapporteres til a-meldingen. Er det en feil hos noen, eller skal det stå blank inne på lønnsarten? 

 

Hei 😊 Det er riktig at det er blankt på lønnsarten. Det er hardkodet i bakgrunnen, så det likevel blir sendt inn riktig i a-meldingen.

 

Mvh Alexandra

Siv Saxerud
CHAMPION *

av Siv Saxerud

Sjekk ut lønnsart 108960. Ved lønns kjøring, ta bort haken på synlig på lønnslipp så ser du den lønnsarten fremkommer på alle ansatte. Samme på neste trinn. 

Siv Saxerud
CHAMPION *

av Siv Saxerud

Vi har laget egen konto for ekstra arbeidsgiveravgift for å holde en bedre oversikt, mens vi legger alt på skyldig arbeidsgiveravgift. Var på noe kurs om at det var lurt å ta en sjekk. Virker nesten som om lønnsarten ikke er ferdig laget. Du burde postet dette på ide og se hva man får til svar der. 

Margit Amundsen
CONTRIBUTOR ***

av Margit Amundsen

Hvordan får dere til automatisk beregning av ekstra AGA på egen lønnart, når dette skal trigges av lønn over NOK 750 000 ? Jeg har lagt det inne på ide, takk for tipset.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"