Mine områder
Hjelp
AnneSJ
CONTRIBUTOR *

A-melding kun for arbeidsforhold

av AnneSJ

Vi er en bedrift der nesten alle ansatte må ha HMS-kort. Jeg savner å kunne sende a-melding kun for å melde arbeidsforhold uten å måtte foreta en lønnskjøring. Håper dette er en prioritert oppgave, antar det er flere som ønsker at dette kan bli enklere å utføre.

5 SVAR 5
Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Det er fult mulig. Har gjort det flere ganger. Søk og les i artiklene på community.

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Sende-a-melding-kun-pa-arbeidsforhold/...

AnnTh
CONTRIBUTOR ***

av AnnTh

Det er sikkert lest og gjort. Ellers skulle de komme ingen vei med HMS-kort. Poenget er at eksisterende rutine er meget tungvint i forhold til det andre lønnssystemer tilbyr. Om ambisjonen er å utvikle det beste lønnssystemet må det finnes enklere måter for å innberette kun arbeidsforhold på enkelte ansatte.

Godkjent løsning
Helen_Bråstein
PARTNER

av Helen_Bråstein

Hei 😀
Visma jobber med å lage en bedre og enklere løsning for innsending av a-melding på arbeidsforhold.
Det er nok ikke så langt unna.
Du kan følge med på Roadmap, så blir du oppdatert når det er klart 😀

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

av June K. Akselsen1

Ser at det nok en gang er utsatt (ikke påbegynt). Dette har vi vært lovet løst siden Q2-2021. Har fulgt med i Roadmap i snart to år - framdrift blir flyttet fra kvartal til kvartal. Vi brukte Visma Avendo før den tid - dette var løst allerede da innrapportering ble automatisert. 

Hei. Har full forståelse for at dette er frustrerende. Arbeidet er absolutt påbegynt, men er desverre satt litt på vent på grunn av arbeid med etterskuddslønn som hastet for flere kunder. Vi tror likevel at dette skal være på plass om ikke alt for lenge.

Mvh Alexandra

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"