Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Antall på skifttillegg kommer ikke frem på lønnslipp

av Eide Marianne

Lurer på hvordan kan jeg få antall på lønnsarten skifttillegg til å vise på lønnslippen, nå fremkommer bare totalbeløpet.  Jeg ser at timelønn, som viser antall, har under avansert på lønnsarten antall-påkrevd, mens skifttillegg har valgfri her.  Er det gjerne her jeg bør endre til påkrevd, og hvis så hva gjør jeg her for ikke å få med skifttilleggene som allerede er utbetalt på januar?

EideMarianne_0-1643617422757.png

 

8 SVAR 8
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Takk for svar, har kryss her på både antall og sats - uten at det fremkommer på lønnslippen.

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Dersom du bruker standard lønnsart for skifttillegg 12320 som har valgfri på Anntall/Sats/Beløp - Skal den vise antall og sats når du har krysset for antall og sats på lønnsarten, så sant du har lagt inn antall og sats når du legger inn den variable transaksjonen på den ansatte. Dersom du legg inn kun beløp, vil antall og sats vere blanke.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Jeg har kopiert lønnsarten for skifttillegg fra 12320, da jeg vill ha fast beløp på lønnsarten.  Her er det huket av for antall og sats.  Jeg legger bare inn antall ved registrering.

EideMarianne_0-1643724592186.png

 

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Hei igjen,

 

Eg testa litt no, dersom eg kopierer lønnsart 12320, og krysser for antall og sats skal vise, og lar det stå "valgfri" på Antall/Sats/Beløp så viser den Sats og antall på lønnsslippen som for 12320 dersom det blir lagt på den variable transen. Dersom eg endrer Antall til "Påkrevd" og setter Sats og Beløp til "ikke lovlig" og så enten bruker script for å hente timesats eller legg inn fast verdi på Sats (eks kr 100,-), så viser den både antall og den aktuelle satsen på lønnsslipp. Får då berre lov å legge inn antall på den variable transaksjonen.

Ronnyrdal_0-1643750211846.png

På lønnsslipp:

Ronnyrdal_1-1643750332748.png

 


 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei og igjen tusen takk for svar!  Lønnsarten jeg bruker ser slik ut, og burde jo funke ut fra det du sier først.  Tilleggene er punsjet på variabel trans. Kanskje jeg bør ta vekk beløp under visning, det er eneste forskjellen jeg kan se på din og min lønnsart.

EideMarianne_0-1643789613491.png

 

EideMarianne_1-1643789643661.png

 

Godkjent løsning
Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal (Oppdatert ‎02-02-2022 09:50 av Ronny Årdal PARTNER )

Prøv eventuelt å sette "Ikke lovlig" på Sats og Beløp, og test med det.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Da fikk jeg det til, nå viser både antall og sats.  Tusen hjertelig takk for hjelpen!

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Dersom du heller ser under fana "Visning" på lønnsarten mangler du sikkert eit kryss for Sats

Ronnyrdal_0-1643665683816.png

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"