Mine områder
Hjelp

Digital inntektsmelding - fravær sluttdato

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei,

I inntektsmeldingen i Payroll kommer det opp "Fravær som inngår i inntektsmeldingen" oppgitt med en start- og sluttdato. Er dette noe som rapporteres i inntektsmeldingen som sendes til NAV eller er det bare til opplysning for oss som skal sende den?

 

Det er ikke noe felt for sluttdato fravær i selve inntektsmeldingen, og jeg vet jo heller ikke om dette vil være sluttdatoen eller om sykmeldingen kommer til å forlenges. 

3 SVAR 3

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei og takk for svar. Jeg er ikke sikker på om du svarer på det jeg spør om; jeg var kanskje ikke så tydelig 🙂 I den inntektsmeldingen som Payroll lager så ligger det mer info enn i det som ligger i den A-meldingen jeg sender i Altinn. Jeg har en stund tenkt å bruke den som ligger i Payroll, men der ligger det info. om siste dag i fraværet som er registrert i Calendar. Det skal NAV ikke ha opplysning om. Derfor lurer jeg på om det som står der er inkludert i det som sendes til myndighetene eller om det bare ligger der som opplysning til oss. Se under overskriften: "Fravær som inngår i inntektsmeldingen". 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

Dette blir rapportert til NAV (samme som du sender via Altinn), inntektsmelding blir ikke generert med mindre det har gått 16 dager.

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Inntektsmelding blir ikke generet med midre det har gått 16 dager. Men hva da med dagsats for de som har fravær under 16 dager? Jeg må nå regne det ut manuelt på hver enkelt. Kunne tenkt med en funksjon hvor man kan beregne dagsats sats før det har gått 16 dager. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"