Mine områder
Hjelp
Trine Bjørntvedt
CONTRIBUTOR **

Feil skattekort

av Trine Bjørntvedt

En ansatt var sykemeldt helt og delvis i 2019. Friskmeldt fra 01.01.2020. Hadde ikke vært inne å rettet skattekortet sitt slik at vi ble betraktet som biarbeidsgiver fordi det lå i skattekortopplysninger at vedkommende fikk sykepenger. Han ble trukket formye skatt på januarlønn. Han har nå korrigert skattekortopplysninger og nytt skattekort er mottatt av oss. Han hadde vært i kontakt med skatteetaten og de hadde sagt at vi kunne sende ny a-melding for samme periode og tilbakebetale formye trukket skatt.

Hva gjør jeg da? Korrigere kun skatten med lønnsart ekstra skattetrekk? Hva sender jeg evt. inn av a-meldinger?

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Trine.

 

Når du leser inn et skattekort som har endringsdato tilbake i tid, vil Payroll automatisk korrigere/tilbakebetalt hvis det er trukket for mye skatt. Du kan ta ta med dette i neste ordinære lønnskjøring eller i en ekstrakjøring. Det vil da bli generert ny a-melding for januar.

 

For ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med oss på support. Du finner kontakt informasjon under Support i menyen ovenfor.

 

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"