Mine områder
Hjelp
Siv Klaussen
CONTRIBUTOR ***

Innhenting av skattekort

av Siv Klaussen

Fikk melding på sms at en ansatt har endret skattekortet sitt. Da jeg gikk inn på payroll for å hente skattekort fikk jeg beskjed om at ingen ansatte har endring av skattekort. Gikk da på Altinn og hentet for den aktuelle personen, samt endring skattekort på alle ansatte. Da viser det seg at 3 ansatte har endret skattekort . Payroll har ikke oppdatert disse selv om jeg innhenter skattekort ved hver lønnskjøring. Flere som har opplevd dette? 

4 SVAR 4
elindb2
CONTRIBUTOR *

av elindb2

Vi opplever samme problem med skattekort. #visma kommer det noe svar på dette?
Dette har vært et problem siden oppstart for oss i januar 2023.

 

 

Margit Amundsen
CONTRIBUTOR ***

av Margit Amundsen

Føler også at det ikke er til å stole på. Står at skattekort er hentet, men så ser jeg inne i selve prosessen at den ikke har fått grønn hake. På de som har gitt beskjed at de har endret skattekort, har jeg da en mulighet til å sjekke om det faktisk er innhentet. Men, de som ikke har sagt i fra, har jeg ingen mulighet til å kontrollere endringer på. Mener vi her mangler liste over innhentede nye skattekort, ved hver innhenting.

Per Egil
CONTRIBUTOR ***

av Per Egil

Jeg opplever også at dette ikke er helt å stole på.

Bente Johansen65
CONTRIBUTOR **

av Bente Johansen65

Hei, opplever nå at jeg ikke får riktig skattetrekk på en utenlandsk ansatt, har vært i kontakt med Skatteetaten og de opplyser at den ansatte har skattetrekk på 31%, men i Payroll står det kun 50% og datoer etc for inntjenings år kommer heller ikke frem.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"