Mine områder
Hjelp
Linda Wang
CONTRIBUTOR ***

Lønnsjustering etter lønnstrinn

av Linda Wang

Vi har ansatte som skal lønns justeres etter type lønnstrinn, men jeg kan ikke finne felt for Ansiennitet/lønnstrinn som vi kan bruke til dette under Employee.
Jeg ser det er et felt for Jubileumsansiennitet, men det går vel mer på når den ansatte begynte og hvor lenge man har jobbet osv.

Hva bruker dere andre for dette? Og hvordan lønnsjusterer dere andre i Payroll? Manuelt inn på hver ansatt?

Glad for svar og tips 🙏

 

I Visma Lønn kunne man laste ned et Excel ark for lønnsjusteringer, hvor man fikk opp alle ansatte og årslønn, hva man ønsket å lønnsjustere i %, beløp eller lønnstrinn o.l. Finnes samme funksjon for dette i Payroll?

3 SVAR 3

av Jan-Arve Aarseth

Vi har laget en tjeneste på utsiden av Payroll som fikser lønnstrinn/lønnsstige etter ansiennitet eller alder. Kontakt meg på jaa@columbi.no

Lisbeth Antilla
PARTNER

av Lisbeth Antilla

Hei, Linda!  Det finnes ingen automatikk ift. til lønnstrinn eller ansiennitet i payroll.  I HRM analytics har du mulighet til å sortere ansatte utfra f. eks ansattdato evt. ansiennitet slik at du kan sjekke når neste justering evt. skal være.

Foreløpig må vi justere lønn på én og én ansatt, men nå i tredje kvartal er det på planen at det skal komme en løsning for å justere lønn på flere ansatte samtidig.  

Linda Wang
CONTRIBUTOR ***

av Linda Wang

Hei, Lisbeth.
Da  krysser jeg fingrene for at dette er på plass i Q3 og med gode løsninger for dette!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"