Mine områder
Hjelp
HeidiPab
CONTRIBUTOR ***

Nye PayRoll, tja

av HeidiPab

Hei,

 

Jeg håper virkelig at Visma retenker lansering til nye PayRoll, eventuelt beholder den gamle så den kan brukes.

Nye PayRoll er uoversiktlig, helt uholdbar når det gjelder å kontrollere og trinnene gir ingen mening for meg.

Jeg forholder meg nå bare til den gamle versjonen.

 

Er det flere som har lignende opplevelser eller tar jeg helt feil?

 

Mvh Heidi Pabsdorff

44 SVAR 44
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Jeg har lenge lurt på hvor kvalitetssikringen i Visma er.

TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***

av TrineYNWA

Er alltid positiv til at man ønsker å forbedre brukeropplevelsen til et system😊 MEN Når det kommer til Visma og Payroll så hadde jeg satt mer pris på om de hadde brukt tiden sin på å rette opp selve lønnssystemet og ikke lage et nytt brukergrensesnitt til et lønnssystem som får mange negative tilbakemeldinger fra oss som bruker systemet.. Det er jo alt i fra feil, mangler, bugs og lovpålagte funksjoner etc som ikke er på plass, eller som lar vente på seg. Min frustrasjon for tiden er lønnsslippene (som har blitt lovet forbedret i lang tid), da de ansatte er fortvilet og da vi også har opplevd å få tilbakemelding fra NAV om at lønnsslippene er "feil"...

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Helt enig med deg!

Heller rette opp feil og mangler i stedet for å lage noe nytt.

ADI7
CONTRIBUTOR ***

av ADI7

Er så enig!!

av Alexandra McArthur Hoff

Hei.

 

Det nye grensesnittet vil fremover bli utviklet videre og nye funksjonalitet og bedre mulighet for kontroll vil komme etterhvert. Det gamle grensesnittet vil bli bestå en god stund til. Vil oppfordre alle til å ta i bruk det nye, da tilbakemeldinger fra dere bidrar til utvikling og forbedringer.

 

Mvh Alexandra

 

 

HeidiPab
CONTRIBUTOR ***

av HeidiPab

Hei,

Ser at det er blitt godta som løsning noe som jeg definitivt ikke har gjort.

 

Jeg synes det er synd at dere fortsetter å holde fast på det nye når denne tråden tydelig viser at mange ikke er fornøyd. 

Jeg er helt enig med den som sa at fokuset bør heller være å videreutvikle og forbedre det som allerede er der. 

Her prioriterer dere helt feil. 

 

Mvh Heidi Pabsdorff

Rebelska
CONTRIBUTOR **

av Rebelska

Lønna til folk er ikke noe man leker med.

Lønnsprogram SKAL fungere - og dere burde  ikke sende ut "skiten" uten å teste at det fungerer 100%.. 
Har dere tenkt å betale oss lønn for å være med å utvikle....?

ADI7
CONTRIBUTOR ***

av ADI7

Er så enig!

AnnTh
CONTRIBUTOR ***

av AnnTh

Men kan dere forklare hvorfor er det retroaktive beregninger på skattetrekk når kontantprinsippet gjelder? Hva er hjemmel/paragraf i loven for et slikt oppsett?

Margit Amundsen
CONTRIBUTOR ***

av Margit Amundsen

Denne har jeg også spurt om, uten å få noe skikkelig svar. Det holder ikke. Her tror jeg fokuset er mer på å innberettet på riktig måned, uten tanke på selve skattetrekket eller terminoppgjør/avstemminger. Begge deler burde hatt en god løsning, men det virker ikke sånn pr.d.d.

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Jeg har også etterspurt om det vil komme en egen linje for å vise grunnlaget for de 5% ekstra AGA fra i år på terminoppgave, slik at det skal bli enklere å avstemme. Har heller ikke fått svar på det 😞

R-W
CONTRIBUTOR ***

av R-W

Helt enig. De bør også gjøre det mulig å slå av RETRO.  

Marit Tovseth
CONTRIBUTOR ***

av Marit Tovseth

RETRO synes jeg er håpløst. Det har bidratt til mye mer arbeid. Også med tanke på tilbakebetalinger av skatt/arb.g.avg fra det offentlige. Tilbakebetalingene blir ikke spesifisert

lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Helt enig. Bruker den gamle versjonen så lenge den er tilgjengelig. Mye mer brukervennlig med tanke på oversiktlighet, og gangen i lønnsprosessen.Tror kanskje ikke alltid at de som sitter og utvikler disse nye "layout'ene" faktisk sitter og jobber med lønn hver dag!

 

Margit Amundsen
CONTRIBUTOR ***

av Margit Amundsen

Forholder meg kun til den gamle, det som er viktigst er at det er mulig å kontrollere alle data på en enklest og ryddigst mulig måte. 

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Foreløpig så er jeg helt enig med deg.

 

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

av Evy Klausen Mjølsnes

Bruker også den gamle versjonen til kontroll av lønn. Bra at man kan forhåndssjekke A-melding i den nye, men ellers virker den mest beregnet for ansatte som arbeider fra mobil.

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

På lønn for februar får jeg beskjed om at det vil bli en retro for januar.

Når jeg trykker på denne får jeg beskjed om at alt ser greit ut 🤔

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

det er også bra at man kan sammenligne med tidligere måneder. Men layout er "feil". Når man skal sjekke lønnslipper/lønnarter trenger man ikke lenger at "Skattekort" fyller halve skjermen. Da ønsker man heller å se alle lønnartene i det bildet.

Alexander Nielsen
CONTRIBUTOR ***

av Alexander Nielsen

Bruker bare den gamle jeg også. Synes den er mye mer oversiktlig og ryddig.

Sandrine Seigneret
CONTRIBUTOR *

av Sandrine Seigneret

Jeg synes at den nye versjonen er mer ergonomisk på en måte men jeg føler at jeg har mindre kontroll over de ulike stadiene og det finnes for min del flere lønnsarter som ikke fungerer så det er veldig viktig å beholde den gamle.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"