Mine områder
Hjelp
HeidiPab
CONTRIBUTOR ***

Nye PayRoll, tja

av HeidiPab

Hei,

 

Jeg håper virkelig at Visma retenker lansering til nye PayRoll, eventuelt beholder den gamle så den kan brukes.

Nye PayRoll er uoversiktlig, helt uholdbar når det gjelder å kontrollere og trinnene gir ingen mening for meg.

Jeg forholder meg nå bare til den gamle versjonen.

 

Er det flere som har lignende opplevelser eller tar jeg helt feil?

 

Mvh Heidi Pabsdorff

44 SVAR 44
Marianne Heldal
CONTRIBUTOR ***

av Marianne Heldal

Takk, da er jeg ikke alene om å foretrekke den gamle.

connylanglo
CONTRIBUTOR *

av connylanglo

Jeg bruker også den gamle versjonen. 

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Jeg lurer også på om det er mulig å gjøre den gamle til standard åpningsbilde i Payroll. Kunne vært en innstilling som gjør at vi kan selv bestemme hvilken versjon som skal komme når vi åpner Payroll.

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Jeg bruker også den gamle versjonen.

Føler ikke jeg har kontroll på hva som skjer i det nye 🤔

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Bruker konsekvent den gamle versjonen. Eneste jeg har brukt den nye til er massestopp av faste transaksjoner og massendring lønnsjustering. Men selve brukergrensesnittet er håpløst

lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Forholder meg fortsatt til den gamle versjonen jeg også. OG håper de kan gjøre noe med disse retro verdiene. Har skrevet en egen tråd om dette i dag og spurt om noen har fått det samme. Får til og med opp en lønnsart på trekk i ferie som har UTGÅTT som er linket til dato 01.06.2022!!!! Hva gjør jeg for å få bort dette ?

 

TuridJohansen
CONTRIBUTOR *

av TuridJohansen

Har bare vært innom nye PayRoll - og endt opp med å bruke gammel versjon.

Denne mnd tenkte jeg å bruke ny versjon, men finner ikke at det er mulig å legge inn kostnadsbærer på transaksjoner jeg legger inn underveis når jeg kontrollerer lønnsslippene - så da blir det gammel versjon videre også.

Hei

 

Du kan legge inn kostnadsbærer underveis ved kontroll i det nye grensesnittet. Klikk på den ansatte og plusstegnet for å legge til nye transaksjoner. Det er også mulig i bildet der du kan regsitrere variable transaksjoner på alle ansatte 😊

AlexandraMcArthurHoff_0-1708090093478.png

 

AlexandraMcArthurHoff_1-1708090197426.png

 

Mvh Alexandra

 

AKb2
CONTRIBUTOR *

av AKb2

Enig. Kjører f. eks lønn på et selskap med 70 ansatte. Har da valgt kontroll av lønnslipper mot f.eks forrige mnd. Da får jeg opp om der er endringer i % og veldig oversiktlig å se hva som er forskjellen. I det nye grensesnittet sammenligner den bare mot forrige lønnskjøring, som da i dette tilfelle vil være en lønnskjøring med bare reiseregninger. Finnes der noen plass man kan velge sammenligningsgrunnlag? Jeg har ikke funnet noe.  

 

Mvh. Anita

HeidiPab
CONTRIBUTOR ***

av HeidiPab

Dette synes jeg er en av de beste funskjonene i PayRoll en enkel måte å kontrollere på 👍

Sandy Pertzsch
CONTRIBUTOR **

av Sandy Pertzsch

Jeg bruker heller ikke det nye, siden det er meget uoversiktlig og på ingen mate kontrollerbart. 

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei 😊 

Vi ønsker veldig gjerne å høre deres tilbakemeldinger. 

Dersom dere er interessert i å delta på en felles sesjon hvor vi kan sparre på dette sammen, så kan dere ta kontakt med oss på

support.payroll.no@visma.com.  

Vi ser frem til å høre fra dere 😊

 

Mvh

Hanna

Rebelska
CONTRIBUTOR **

av Rebelska

Hva er betalinga for  å være med?

ADI7
CONTRIBUTOR ***

av ADI7

Det lurer vi også på....

Alexander Nielsen
CONTRIBUTOR ***

av Alexander Nielsen

Kanskje Visma burde tenke på at de er til for kundene,....ikke omvendt 😉
Når "alle" i tråden her synes tidligere versjon er MYE bedre, så bør man vurdere å tenke seg om en gang til i Visma.

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Ja, de bruker tid på å lage et produkt som ingen har ettspurt. Vi ønsker bare utbedringer av det som er feil i eksisterende versjon

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei! 

Takk for alle tilbakemeldinger. 

Det er flere årsaker til at vi jobber med det nye grensesnittet. Mye av det går på tilbakemeldinger fra kundene på det gamle grensesnittet. Men en av de viktigste årsakene er at vi, ved å gå over til ny teknologi på grensesnittet vil få muligheten til å raskere få ut oppdateringer og ny funksjonalitet enn det som er mulig nå i det gamle. 

Utviklingsavdelingen vår er delt opp i mange mindre team. Det vil si at noen jobber med grensesnitt, mens andre jobber med funksjonalitet som ligger i kjernen av systemet. Det betyr igjen at man jobber parallelt både med ny funksjonalitet og med grensesnittet for å sikre god effektivitet. 

Legg gjerne inn ønsker i idebanken dersom det er noe dere ser behov for i det nye grensesnittet. Det er under stadig utvikling og vi tar gjerne i mot tilbakemeldinger 🙂

 

Mvh

Hanna Eid

HeidiPab
CONTRIBUTOR ***

av HeidiPab

Hvorfor ikke bare jobbe med funksjonaliet? Grensesnittet fungerer bra som det er. Oversiktlig og enkelt å kontrollere. Når det gjelder lønn så er det så viktig at man får kvalitetssikret og i det nye grensesnittet mener jeg at man mister dette. 

Jeg forstår egentlig ikke hva funksjonalitet og oppdateringer har med grensesnittet å gjøre. Dette er bakenforliggende funksjoner som vi som brukere ikke skal se uansett. Dette skal gå av seg selv. 

 

Mvh Heidi Pabsdorff

sissel13
CONTRIBUTOR **

av sissel13

Jeg bruker mest den gamle, synes bildet en jobber i på den nye layouten blir for lite, dette arbeidsvinduet burde dekket hele skjermen, (vi har mange ansatte og jobber fra PC).

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Den gamle fungerer best foreløpig!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"