Mine områder
Hjelp
June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

Sende A-melding kun på arbeidsforhold

av June K. Akselsen1

Ser at det ligger inne i roadmap at dette forventes løst i 3. kvartal 2022.

 

Er det noen som vet status på dette nå?

Med økende krav til HMS kort og dokumentasjon på arbeidsforhold med tilsvarende økte kontroller fra Arbeidstilsynet og skatteetaten er dagens løsning både tungvint og forsinkende. 

11 SVAR 11
June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

av June K. Akselsen1

Ser at dette er utsatt nok en gang - nå til Q1 - 2023. Er det noen mulighet for å få prioritert opp denne endringen som har vært lovet siden Q2-2021? 

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

Dette var nok en gang lovet løst, denne gangen i løpet av q1-2023. i den "gamle" roadmap var det registrert at arbeidet var i gang. I den nye versjonen av Roadmap står det nå at arbeidet ikke var påbegynt. Føler etterhvert at Visma holder oss kunder for narr. Dette er ikke greit. 

Hei. Har full forståelse for at dette er frustrerende. Arbeidet er absolutt påbegynt, men er desverre satt litt på vent på grunn av arbeid med etterskuddslønn som hastet for flere kunder. Vi tror likevel at dette skal være på plass om ikke alt for lenge.

 

Mvh Alexandra

av Alexandra McArthur Hoff

Hei.

 

Det er planlagt at muligheten for å sende a-melding på kun arbeidsforhold utenom lønnskjøring kommer i løpet av september. 

 

Mvh Alexandra

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

Hei! Slutten av september nærmer seg fort og vi venter i spenning. Denne måneden har jeg måtte slette 2 planlagte lønnskjøringer 4 ganger for å sende inn A-melding på nye arbeidsforhold. Blir like oppgitt hver gang 🙂 

 

Hei.

 

Jeg har full forståelse for det. Dette er desverre utsatt til begynnelsen av Q4. Se oppdatert roadmap her. 

 

Mvh Alexandra

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Trist

Daniel Hunn1
CONTRIBUTOR ***

av Daniel Hunn1

Enig i at dette er tungvint. Vi har lønnsdato siste dag i måneden, så for oss vil det alltid være en lønnskjøring "i veien" for å sende inn ansattopplysninger. 

SO11
CONTRIBUTOR **

av SO11

Hei.

 

Jeg sendte inn arbeidsforhold på kun en person i går. Har fått godkjent a-meldingen og sjekket arbeidsforholdet i A07. Har imidlertid problem med å få fullført lønnskjøringen pga feilmelding i pensjonsrapporten.

 

Her er feilmeldingen:

Det finnes ansatte som ikke er med i minst en lønnskjøring for perioden og derfor er det ikke opprettet noen pensjonsrapport. Du må opprette en ekstra lønnskjøring som inneholder de ansatte som ikke allerede er med i en lønnskjøring. Det finnes 15 ansatt(e) som ikke er beregnet.

 

Antar kanskje feilmeldingen forsvinner og at jeg får fullført lønnskjøringen når hovedkjøringen for september blir kjørt?

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

av June K. Akselsen1

Problemet er ikke å få sendt inn A-melding ved nyansettelser, problemet er at lønnskjøringer som er planlagt i samme periode må slettes og opprettes på nytt. Vi har to lønnskjøringer pr. måned - den 10. og den 30. Disse må slettes for å få sendt inn A-melding på nyansatte og opprettes på nytt. I tillegg får vi samme feilmelding som du fordi det mangler lønnskjøring for resten av de ansatte. Unødvendig, bortkastet tid.

Vi har brukt Visma Avendo i mange år, dette løste de med en gang det var aktuelt å innrapportere via Altinn. Gikk over til Visma.net Payroll i fjor i juni - ble lovet at problemet skulle være løst innen kort tid. Nå er det gått mer enn et år - og fortsatt er det ikke løst.

 

Derfor spør jeg igjen om det er noen som vet status! 

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Ganske utrulig å legge inn en slik form for rigiditet, vitner om total mangel på forståelse! Det er for meg totalt uforståelig at det kan lanseres et nytt og "moderne" system uten de smarte løsningene fra både H&L, Avendo osv. Her har de hatt all mulighet for å ta best practice fra flere system/plattformer og så bommer de fullstendig.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"