Mine områder
Hjelp
Caroline Hisdal
CHAMPION *

payroll retroaktiv verdi på overtidsbetaling

av Caroline Hisdal

Hei, vi bruker Calender og payroll. Har kjørt lønna for september. Men så er timelistene for september godkjent etter at lønnen er kjørt. Nå får jeg overtidstimene som retroaktive på oktober lønna.  På lønnsarten står det Kontantytelse og Betalt periode og da skal det jo ikke bli retroaktivt?

mvh Caroline

5 SVAR 5

av Ronny Aukrust

Hei, overtiden vil da bli rapportert i A-melding for oktober ettersom dette følger kontantprinsippet basert på Betalt periode, og at det ikke er et negativt beløp som korrigerer tidligere periode.

Caroline Hisdal
CHAMPION *

av Caroline Hisdal

Okei, da oppfatter jeg det sånn at selv om overtiden står i kolonnene for retroaktivt antall og retroaktiv verdi så kommer det likevel på oktober som det bør.

mvh Caroline

Godkjent løsning
Ronny Aukrust
VISMA

av Ronny Aukrust

stemmer 😀

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Men hvorfor vise det i retro-kolonnen i det hele tatt da? Det skaper bare støy.

av Ronny Aukrust

Det er fortsatt en retro transaksjon som gjelder en tidligere periode, men her er lønnsarten satt til å følge Betalt periode (altså basert på dato for lønnskjøring). Da blir det ikke retro på A-melding, selv om selve transaksjonen er retro. Hadde lønnsarten vært satt til innberetning på "Opprinnelig periode", ville også A-meldingen blitt korrigert på tidligere periode.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"