Mine områder
Hjelp
Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

Efaktura til nettbank privatpersoner

av Hanne Hagman

Hei - vi har aktivert denne løsningen og tester hvordan det fungerer. Vi klarer ikke å finne ut hvordan bedriften får beskjed om at en kunde har ønsket (i sin nettbank) å inngå avtale om eFaktura med vår bedrift. Er det noen som har et tips for hvordan vi kan sette opp dette?

5 SVAR 5

av Svein Holanger

Hvis du har aktivert avtalefangst (krever at du har KID og at kundenummeret er en del av KID'en), så vil de får opp spørsmålet i nettbanken om de vil ha eFaktura neste gang når de taster inn fakturaen manuelt i nettbanken. Det vil også stå en eFaktura-referanse på utskriften av fakturaen, som de kan bruke til manuelt å søke opp dere i nettbanken og inngå eFaktura-avtale med dere. Men, ja, jo flere dere har mobil og e-postadresse på, jo flere vil aktivere eFaktura.

Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Hagman

Ok, tror jeg skjønner. 😉 da må vi altså endre sendemåte for alle kunder, samt reg. B2CO på disse? Men ser ikke helt hvordan de vil få beskjed om dette hvis vi ikke har reg. e-post eller mobilnummer på kundene..

av Svein Holanger

Hvis du fortsetter å sende fakturaene B2C via AutoInvoice fra Business, så vil AutoInvoice vite hvem som skal ha eFaktura. De som ikke har sagt ja til eFaktura, vil får spørsmål om de vil ha det. Svarer de ikke ja vil de få den på epost/post.

Hanne Hagman
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Hagman

Hei, og takk for svar. Ja, den listen har jeg sett, men vi fakturerer i Visma Business og skal fortsette med det, så da ser jeg ikke helt linken?

av Svein Holanger

Hei

I AutoInvoice-portalen ser du en liste over alle kundene (privatpersonene) som har sagt ja til å motta eFaktura. Vi anbefaler at du sender alle fakturaer til privatpersoener på denne måten. Da vil AutoInvoice ta seg av utsendingen og alltid sende eFaktura til de som har sagt "ja". 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"