Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Faktua fra Autoinvoice mangler informasjon - uleslige for kunde

av Anonymous

Vi har de siste dagene hatt store problemer med at faktura som kommer via Autoinvoice er uleselig – det virker som de mangler selve PDF dokumentet. Det gjør at når de kommer inn i VDC, mangler både kontonummer og KID m.m i bildet vi skal sende på flyt.. Er det andre som opplever det samme, og evt. har funnet en løsning på det? Visma forklarer med at det skyldes leverandør, i så fall gjelder dette de fleste leverandører i landet...... og PDF-filen ligger i Autoinvocie, men kommer ikke videre til VDC.

På forhånd takk for tilbakemelding.

5 SVAR 5
May Britt Øybost
CONTRIBUTOR ***

av May Britt Øybost

Hei.

Bruker Visma Contracting og det hender også for oss at Autoinvoice ikke klarer å hente inn PDF fra leverandøren. Dette problemet er meldt inn.

av Svein Holanger

Du skal alltid få med en PDF fra AutoInvoice. Hvis avsender sender med en PDF, så vil AutoInvoice levere den, hvis ikke avsender har levert med en PDF, så vil AutoInvoice lage en PDF.

Hvis dere ikke får med denne inn i Document Center, så har det oppstått en feil i Document Center, antagelig har den såkalte "Omnipage"-prosessen stoppet opp. Restart av Document Center vil hjelpe, men her bør dere nok søke hjelp fra deres Visma-partner.

Tone Kristensen Torsvik
CONTRIBUTOR **

av Tone Kristensen Torsvik

Hei

jeg har en knapp oppe i høyre hjørne i VDC - ved siden av bilde av faktura (se vedlegg). Når det står xml der viser den selve xml filen uten KID etc slik som du beskriver.

Når jeg klikker på den viser den et bilde av faktura med all info 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

På disse dokumentene er det ikke et valg.

Tone Kristensen Torsvik
CONTRIBUTOR **

av Tone Kristensen Torsvik

Hei,

har du forsøkt å endre visning i VDC fra xml til document?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"