Mina produkter
Hjälp
Magnus Håkansson
CONTRIBUTOR *

Helhetskontroll blandade inbetalningar

av Magnus Håkansson
Status: Nytt förbättringsförslag

Som ekonomiassistent vill jag få en helhetskontroll på att hela den blandande inbetalningen på banken har blivit hanterad i Visma.net. 

 

 Ni får gärna ha med er denna fråga. En idé/dellösning hade varit att man kan se summering av det kundinbetalningarna man matchar och frisläpper – då har man det beloppet med sig när man går till Behandla kontoutdrag.

Roll: Ekonomiassistent

Funktionen: Det finns inget bra sätt att fånga att hela inbetalda beloppet på banken har blivit hanterat och bokfört i sin helhet när det inbetalda beloppet består av olika typer av inbetalningar. Som användare tvingas man att hålla koll på delbeloppen manuellt (Excel…) för att säkerställa att de olika delbeloppen summeras och överensstämmer med hela det inbetalda beloppet på banken. Risk finns att man missar nåt belopp. 

Fördelen: Att veta att hela inbetalda beloppet är hanterat och bokfört. 

1 Kommentar
Katrin Engvers
CHAMPION ***
av Katrin Engvers

@Magnus Håkansson 

Ett tips kör bara behandla kontoutdrag  skippa behandla kundinbetalningar så gör vi. Har sparat en massa tid.

Då både kund och leverantörer då behandlas på samma ställe. Lite dubbelt tycker jag med 2 ställen för kundinbetalningar.

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här