Mijn Communities
Help
Salden
CHAMPION **

Is er een kennisbankartikel over de inrichting bij vervroegde IVA?

door Salden

Een medewerker heeft tijdens zijn tweede ziektejaar een vervroegde IVA-uitkering toegekend gekregen, ingaande op 18-12-2021.

Waar moet ik allemaal op letten qua inrichting in Visma?

Is hier een kennisbankartikel van? Zo ja dan zou ik graag de link ontvangen. Zo nee kan me dan iemand vertellen waar ik allemaal op moet letten?

 

Zelf heb ik de volgende zaken op een rijtje gezet

Code 11200: einddatum 31-12-2021 ivm juiste berekening 30% korting wegens ziekte over pensioendeel

Code 50100: m.i.v. 01-01-2021 op 0

Code 50200: m.i.v. 01-01-2021 op 0

Deeltijdfactor m.i.v. 18-12-21 naar 0 uur, oude rooster voortzetten

Belastingregel m.i.v. 18-12-21: arbeidsongeschikt geen bijzonderheden

 

Mvg,

Oscar Salden

5 ANTWOORDEN 5
Salden
CHAMPION **

door Salden

Mijn vermoeden is uitgekomen. Ik heb een keiharde afkeuring van APG op mijn pensioenaangifte gekregen. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Salden
CHAMPION **

door Salden

Sinds de opening van loonjaar 2022 heb er een blokkerende foutmelding op staan. Ik heb nog geen oplossing ontvangen van Visma. Ik heb nu het salaris op 0 Euro gezet en de parttimer factor op 1. De blokkerende melding is nu weg, zodat ik in ieder geval alle mensen kan betalen. Daarna zal ik vermoedelijk een afwijzing van ons pensioenfonds krijgen en vastlopen. Hopelijk komt Visma snel met een adequate oplossing.

AKoelink
CHAMPION **

door AKoelink

Ook wij hebben een probleem hiermee. Het salaris staat goed ingericht (ook de verdeling 70% en 75%) De pensioenaangifte naar het SPW loopt er iedere keer op stuk. En we hebben er al een langlopende case voor aangemaakt. 

Salden
CHAMPION **

door Salden

In par. 4.2. van de releasenotes 185 lees ik toevallig dat er een oplossing is voor het probleem dat ik heb omschreven. 

Ik heb de contracturen die ik aanvankelijk per 18-12-21 naar op had gezet weer op 36 gezet. De codes 50100 (waarde 0), 50120 (waarde -1) en 50200 (waarde 0) heb ik op 18-12-2021 gezet. Resultaat is een strook zonder pensioeninhoudingen terwijl dat wel de bedoeling is voor de periode van 1-12-21 t/m 18-12-21. Wat doe ik fout?

Peter1982
CONTRIBUTOR ***

door Peter1982

Wij zitten met hetzelfde probleem en daarnaast hebben we ook een casus waarbij we ook nog een aanvulling moeten betalen omdat 70% van ons loon hoger is dan de 75% van de IVA. Dus ook de uitleg hoe je deze aanvulling het beste kunt verwerken en op welke instellingen.