Mijn Communities
Help
Jkersbergen
CHAMPION **

Releas Payroll Release 277 en werkgeversbetalingen voor zwangerschapsverlof, ziek i.v.m. zwangerschap etc.

door Jkersbergen

In Payroll Release 277 van 02-10-2025 is het registreren van het zwangerschapsverlof, adoptieverlof, ziek i.v.m. zwangerschap en ziekte SFB gewijzigd.

Dit betekent dat we dit middels een werkgeversbetaling, moeten gaan boeken.

Met veel handwerk als gevolg.

Ik ben even benieuwd of er werkgevers zijn die dit al doen, of bewust niet en waarom wel of waarom niet.

6 ANTWOORDEN 6
Jkersbergen
CHAMPION **

door Jkersbergen

Ga ik inderdaad doen, dank je wel!

NicoleR
CHAMPION *

door NicoleR

Wij wachten tot de andere kant van de inrichting in HRM beschikbaar is voor geautomatiseerde verwerking. Bij het Webinar over werkgeversbetalingen en de aankomende wijzigingen werd aangegeven dat er een handmatig methode komt en een gekoppelde. Daarbij werd aangegeven dat de gekoppelde alleen gaat werken op de standaard uit te leveren componenten.

Jkersbergen
CHAMPION **

door Jkersbergen

Ik kan het webinair helaas niet meer terug kijken, wat houdt de inrichting in HRM in?

NicoleR
CHAMPION *

door NicoleR

@Jkersbergen Dat is jammer, de informatie zit in dat webinar. Wellicht kan Peple je helpen aan de inhoud daarvan?

Marco_1
CONTRIBUTOR ***

door Marco_1

Mee eens, de nieuwe werkwijze zorgt voor heel veel extra handmatig invoerwerk (mn het vastleggen van de werkelijke UWV uitkeringen). Als zorginstelling met circa 3000 medewerkers is dit een zeer tijdrovende maandelijkse klus. Wij wachten (bewust) tot 2026 om de nieuwe werkwijze toe te passen.

NB: kan Visma over dit onderwerp een Webinar organiseren?

NicoleR
CHAMPION *

door NicoleR

@Marco_1  misschien is er nog iets terug te halen van het webinar? Uitnodiging voor het Webinar: Werkgeversbetalingen - Visma Community