Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Pincode vergeten

door FBB Zorgboog

Waar vind ik de informatie om problemen met de 6-cijferige pincode van de Youforce-app op te lossen?

Een gebruiker geeft aan zijn/haar 6-cijferige pincode te zijn vergeten.

Helaas kan ik nergens vinden hoe de gebruiker of de beheerder dit probleem kan oplossen.

 

4 ANTWOORDEN 4
Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***

door Paul Wevers Consultancy

@Bastiaan Friederichs en @Remco te Ronde 

Fijn dat deze oplossing er is, maar ik vraag me af of deze gebruikersvriendelijk is.

Een gebruiker  moet nu 5 * 6 tekens invoeren om de pincode te resetten.

Is het niet handiger geweest om een knop Pincode vergeten te maken en dan direct naar het inlogscherm te gaan?

Hoi @Paul Wevers Consultancy,

 

Daar hebben we eigenlijk niet actief over nagedacht. Inderdaad als je op je eigen smartphone rondklikt zie je dat er verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld de DigiD-app heeft een knopje 'Pincode vergeten' die daarna uitleg geeft dat je de app opnieuw moet instellen. Ook in bank/creditcard apps zie je verschillende opties.

 

Praktisch gezien wordt biometrische inlog (vingerafdruk / gezichtsherkenning) steeds meer de standaard. Tot nu toe vinden we dat het kunnen wijzigen (als je bent inlogd) en opnieuw kunnen instellen als je het 5x fout invoert daarom passend genoeg. We hebben dus geen contrete plannen om een knopje ''pincode vergeten'' te maken.

Groet,

Remco te Ronde

door Bastiaan Friederichs

Hoi @FBB Zorgboog

Zodra je 5x een verkeerde pincode invoert wordt je automatisch uitgelogd en keer je terug naar het originele inlogscherm. Dan kan je op de reguliere manier (met een @onyouforce.com of Single Sign On account) inloggen en een nieuwe pincode aanmaken.

Hier hadden we nog geen specifiek kennisbank item voor, maar op basis van je forum vraag zullen we die gaan aanmaken.

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

Hoi @FBB Zorgboog 

 

Zoals beloofd door mijn collega @Bastiaan Friederichs hebben we nu ook het volgende artikel opgenomen in de kennisbank:

Hoe kan je alsnog inloggen op de Youforce app als je je pincode bent vergeten?

 

Hopelijk hebben we nu samen je vraag op het forum beantwoord🙂.

Zou je in dat geval op de Visma|Community willen drukken op de knop ''Als oplossing accepteren''?

RemcoteRonde_0-1649056155636.png

 

Groet,

Remco te Ronde