Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Toegang geweigerd meldingen ondanks autorisaties

door FBB Zorgboog

Wegens het uitblijven van een snelle oplossing vanuit de servicedesk heb ik mijn hoop op collega's gevestigd. Wie herkend onderstaande problemen en (beter nog) wie weet de oplossing?

 

Wanneer ik de beheerdersonderdelen van de app (bijv. configuratie declaraties, categorieën beheren, vervanging beheren, configuratie ziekteverzuim) wil opstarten dan krijg ik steeds de melding Toegang geweigerd.

 

Tot heden gebruiken we de app uitsluitend voor inzien van personeels- en salarisdossier, maar we willen meer gaan uitrollen.

Ik heb mezelf eerder al rechten gegeven op bovengenoemde onderdelen in zowel Autorisatiebeheer als in Toegangsbeheer. Ik zie in Youforce ook de bijbehorende tegels staan.

Op verzoek van de Servicedesk heb ik mijn rechten in autorisatiebeheer al een keer volledig verwijderd, Youforce en browser afgesloten, half uur gewacht, Youforce weer opgestart, rechten via Autorisatiebeheer weer ingesteld, wederom Youforce en browser afgesloten en na enkele minuten wachten opnieuw geprobeerd. Resultaat ongewijzigd.

 

Een collega beheerder van een andere organisatie heeft dezelfde problemen. Wie helpt ons verder?

10 ANTWOORDEN 10
Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog,

 

Vorige week hebben we telefonisch gesproken. En op basis van jouw suggestie hebben we ook het volgende nieuwe kennisbankartikel toegevoegd:

Wat moet je regelen voordat je aan de slag kunt met de Youforce app & desktop?

 

Organisaties die nog géén gebruik maken van de Youforce app worden daarmee hopelijk beter geïnformeerd over wat het proces is. 

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog ,

 

Dat is vervelend. Naar alle waarschijnlijkheid komt het in dit geval omdat het activeringsproces van de Youforce app nog niet is gestart (of nog niet is afgerond).

 

Veelal maakt jullie vaste consultant of Customer Success Manager hiervoor normaal een ticket aan om de Youforce app in gebruik te nemen. Wellicht is dit niet helemaal goed gegaan (of nog niet gelukt).

 

Als jij mij het ticket nummer aanlevert wat je aangemaakt bij het ServiceCenter (mag je ook mailen naar remco.te.ronde@visma.com) dan ga ik mijn uiterste best doen om te zorgen dat jij in de loop van volgende week wel kunt inloggen.

Groet,

Remco te Ronde
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog (Bijgewerkt ‎09-03-2023 15:04 door FBB Zorgboog )

@Remco te Ronde het gaat om de tickets 33014168 en 32989342. 

Ik ben inmiddels al sinds dinsdag hiermee bezig. Blijkbaar ontbreekt de noodzakelijke kennis hierover op de servicedesk.

 

Ik ben overigens niet de enige, want een collega van een andere organisatie heb ik gesproken en hij heeft dezelfde problemen.

 

Nog een aanvulling: waarom zie ik deze producten dan wel bij mijn diensten staan? 

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog,

 

Bedankt voor het aanleveren. Ik zie dat mijn collega's vlot op de tickets hebben gereageerd. En het kan inderdaad gebeuren dat we soms net op de onjuiste plek beginnen met zoeken naar de oorzaak.

 

In jullie geval lijkt het erop dat de Youforce app wel in de ''afname'' zit. Simpele uitleg het systeem waarin de abonnementen/contracten tussen jouw organisatie en Visma|Raet staan. Daardoor kan je via het ServiceCenter wel een ticket aanmaken op 'Youforce app'. Maar het daadwerkelijk 'importeren' van de gegevens in de Youforce app voor bijvoorbeeld ziekmelden gebeurd n.a.v. aanvraag die veelal door de consultant of CSM-er wordt gedaan. 

 

Helaas is dat bij  jullie niet goed. Precies achterhalen hoe dit komt lukt mij zo snel niet. Maar eind september/begin oktober zie ik dat wij vanuit Visma|Raet jullie geholpen hebben met de Youforce app (één van mijn collega's heeft toen een remote afspraak gehad). 

 

Belangrijkste is dat we het eenvoudig kunnen oplossen. Het ticket zal alsnog worden aangemaakt en via dat ticket hoor je zodra alles werkt. 

 

Hopelijk alvast een fijn weekend en ik ben optimistisch dat je in de loop van volgende week alles kunt inrichten wat je wenst.

Groet,

Remco te Ronde

Goedemorgen @FBB Zorgboog ,

 

Zojuist heb ik gezien dat het ticket voor activeren van de Youforce app is geupdate. Dat betekent dat ik in de interne notities heb gezien dat jullie alles kunnen gebruiken. Het SeviceCenter zal het ticket afsluiten en je collega informeren. Maar dan ben jij vast eerder op de hoogte dan je collega😀.

 

Succes met het verder activeren en uitrollen van de Youforce app!

 

 

Groet,

Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog,

 

Hopelijk heeft bovenstaande antwoord je geholpen?

 

Om het forum voor iedereen overzichtelijk te houden (en omdat 'groene vinkjes' ✔️ mooi zijn😊) is het handig als je dit forum artikel kan afsluiten door op de knop 'Als oplossing accepteren' te drukken.  

RemcoteRonde_0-1678440707174.png

 

Zou je dat willen doen?

Groet,

Remco te Ronde

door Bas van de Veen_Amersfoort

@FBB Zorgboog  Kan het zijn dat je beheerder bent met een IC-nummer account en daar jouw dienstverband naartoe hebt verplaatst? Dit wil nog wel eens voor de nodige problemen zorgen.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

@Bas van de Veen_Amersfoort ik heb alleen een RO-nummer (dus geen IC-nummer)  en daaraan is dus ook mijn dienstverband gekoppeld is.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Stefan Hoogendijk dank voor je reactie, maar verwijderen browsergeschiedenis is bij mij niet de oplossing. Ik heb het zojuist nog even een keer getest, maar helaas.

Stefan Hoogendijk
CONTRIBUTOR **

door Stefan Hoogendijk

Ik had dit probleem ook. Nadat ik de volledige browser geschiedenis had verwijderd had ik weer toegang. Ik hoop dat dit bij jou ook lukt.