Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION **

km-declaratie: melding "Retour" automatisch gevuld bij meerdere tussenpunten

door Maurice van de Pol

Als een kilometerdeclaratie meerdere tussenpunten heeft dan wordt ondanks dat het vakje RETOUR niet aangevinkt is, toch de melding gedaan dat het een retour-reis betreft. Ik schrok daar in eerste instantie  van omdat ik dacht dat wellicht dan ook het dubbele aantal kilometers berekend werd. Gelukkig was dat niet zo. Het is geen groot issue maar is het  niet vreemd dat die melding automatisch verschijnt zonder aangeklikt te zijn?

MauricevandePol_0-1720702373205.png

 

 

3 ANTWOORDEN 3
Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

@Maurice van de Pol De melding 'retour' is niet afhankelijk van het aantal tussenpunten, maar omdat begin- en eindadres hetzelfde zijn. Blijkbaar is de app zo intelligent geprogrammeerd dat hij zelf ziet dat het in dit geval een retour rit is, ook al heb je het niet aangevinkt. Dus de melding 'retour' die verschijnt is in deze declaratie correct en "krijg je er gratis bij".

Maurice van de Pol
CHAMPION **

@Marcel Bouman Dank je voor de vermoedelijke verklaring. Maar in deze declaratie is die melding juist niet correct aangezien het niet exact dezelfde route "retour" is.  Dat zou wel in het geval van Start, Tussenpunt X, Tussenpunt Y, Tussenpunt X naar Eindpunt zijn. 

Marcel Bouman
CHAMPION ***

@Maurice van de Pol Ah nu snap ik je vraag. De term 'retour' heeft betrekking op een zelfde start- en eindlocatie.  Met de volgorde van andere adressen tijdens deze reis wordt hierbij geen rekening gehouden. Dus als de route  Start, Tussenpunt X, Tussenpunt Y, Tussenpunt Z naar Eindpunt is zal ook het label 'retour' worden getoond.