om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Volgens de handleiding van Beaufort moet een procesbewaker de acties uit actieve signalering beëindigen en opschonen wanneer een medewerker uit dienst gaat. Door omstandigheden staan er bij ons nog veel Te realiseren acties voor medewerkers uit dienst.
Weet iemand een methode waarop deze opschoning dit snel en efficiënt uitgevoerd kan worden?
Helaas zie ik nergens een optie bij bewaken of muteren acties waarbij ik het criterium uit dienst kan gebruiken om de betreffende acties te selecteren en eenvoudig op vervallen te zetten.
@Christian-B dank voor je reactie. In de meeste acties staat ook die conditie, maar daarmee verdwijnen eenmaal aangemaakte acties nog steeds niet automatisch.
Helaas los ik daarmee mijn 'probleem' niet op dat ik nog heel veel (oude en toekomstige) acties moeten verwijderen van medewerkers die inmiddels uit dienst zijn. Ik ben maar begonnen om dagelijks een reeks acties te verwijderen aan de hand van een rapport dat ik hiervoor heb gemaakt. Een ontzettend vervelend en tijdrovende klus, maar het alternatief volgens Visma is alle acties verwijderen en daarna opnieuw aanmaken 😞 maar ik ben bang dat die actie voor (te) veel verwarring bij de managers zal leiden.
Conclusie is dat de functionaliteit Actieve signalering zeker nuttig is, maar vanuit beheeroptiek nog wel een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt kan worden. Bijv. door de datum uit dienst toe te voegen aan het selectiescherm Muteren acties
@FBB Zorgboog
Het is inderdaad nogal een beheertaak opzich. Wat Visma heeft aangegeven is inderdaad ook de enige werkmethode op dit moment. Veel hangt ook af van momenten waarop signaleringen worden aangemaakt op basis van de conditie, vandaar dat het vrij lastig is om het in te schatten, dit ligt puur aan de inrichting op welke momenten iets wordt aangemaakt.
Goede morgen,
In Beaufort: Actieve Signalering > Procesbewaker. "Bewaken acties" / "Muteren acties" zou dan zichtbaar moeten zijn als de rechten zijn toegekend. Via Muteren Acties kunnen zaken worden ongedaan gemaakt indien iemand bijvoorbeeld uit dienst is.
Uit dienst kan naar mijn beleving niet worden geselecteerd.
Voor ik het vergeet, misschien een idee om in de signaleringen het volgende op te nemen:
In de Conditie "Datum uit dienst = leeg, of datum uit dienst is groter dan vandaag, dan wordt de actie alleen aan actieve dienstverbanden aangeboden.
Misschien een idee?
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.