Mijn Communities
Help
YasminB
CONTRIBUTOR **

Foutcode P0156

door YasminB

In mutaties en signalen krijgen wij sinds kort de foutmelding p0156: Je hebt meer doorbetaalde pensioengevende verlofuren opgegeven dan het totale uren voor de regeling.
Dit gebeurt bij medewerkers met betaald ouderschapsverlof.

Als ik naar P02324 is dit samen met P02455 gelijk aan de maanduren. Dus wanneer krijg je precies melding 0156? Welke codes worden met elkaar vergelijken?

4 ANTWOORDEN 4
YasminB
CONTRIBUTOR **

door YasminB

@Evert van Manen Hoi Evert, wellicht is het je ontglipt, maar zou je nog op mijn laatste reactie kunnen reageren? Alvast bedankt!

JasperProvoost
CONTRIBUTOR **

door JasperProvoost

Hallo Yasmin, collega van Evert hier. Zou je hiervoor een ticket willen openen, met daarbij de individuele loonstaten van de 5 personen waarbij door een afrondingsverschil de foutmelding P0156 verschijnt? Groet, Jasper

YasminB
CONTRIBUTOR **

door YasminB

@Evert van Manen Hoi Evert, dankjewel voor je reactie. Ik heb het vergeleken en het scheelt bij allen (5 personen) maar 0,01, dus dat zal komen door een afronding. Echter bij eentje stond er niets in grondslag 55266, maar was er wel een herrekening waar een verschil uit kwam van 0,01. Kan het hierdoor ook getriggerd zijn?
Kunnen jullie er iets aan doen waardoor de melding iets minder gevoelig wordt, of waardoor de afronding beter wordt? In 2024 hadden we hier geen last van.

Evert van Manen
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Evert van Manen

@YasminB Dag Yasmin, We vergelijken bij deze foutcode het totaal aan uren op Grondslag 55266 Verlofuren voor regeling, met uitvoercode 02324 Verloonde Uren PFZW. In Payroll Gemal Direct, via Werkgevergegevens -> Pensioen en overige -> PF PFZW -> Uc gr verlof ur PFZW, kun je zien welke uitvoercodes in grondslag 55266 zitten. En je kunt ook in je specificatie productiegegevens kijken. We gaan dit ook opnemen in de handleiding van Gemal.