Mijn Communities
Help
Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***

Autorisatie personeelsdossier voor anderen

door Jos Kötte

Voorheen kon je via Youforce portaal beheer aangeven of een medewerker of leidinggevende toegang had tot personeelsdossier (niet voor medewerker). Op basis daarvan werd de betreffende medewerker of leidinggevende ook zichtbaar binnen Autorisatiebeheer personeelsdossier en kon je de rol of rechten toekennen.

In de nieuwe situatie hebben we de toegang tot het personeelsdossier voor anderen via autorisatiebeheer geregeld in de veronderstelling dat hierdoor de betreffende medewerker/leidinggevende ook zichtbaar werd binnen Autorisatiebeheer personeelsdossier.

Dit blijkt dus niet het geval.

Willen we een medewerker of leidinggevende toegang geven tot het personeelsdossier voor anderen, dan moet dit eerst nog op de oude manier via Youforce portaal beheer. Doe je dit niet, dan wordt de medewerker/leidinggevende niet zichtbaar en kunnen je geen rol/rechten toekennen. Is dit bekend en is hier een andere oplossing voor?

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Jos Kötte
CONTRIBUTOR ***

door Jos Kötte

Hoi Peter, het ging me om het laatste. Ik had de medewerkers wel via Autorisatiebeheer toegang gegeven, maar zag ze vervolgens niet terug in "gebruikersbeheer> individueel autoriseren". Na 1 dag wachten heb ik daardoor de "oude methode" nog gehanteerd, waardoor ze direct zichtbaar waren. Vandaar deze melding.

Als het nu opgelost is via een update, dan is dat fijn.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Groeten, Jos

door Peter van Miltenburg

@Jos Kötte 
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies bedoeld. In de oude situatie kon je in de Autorisatieprofielen instellen of een bepaalde rol toegang had tot Personeelsdossier. Datzelfde doe je nu in de autorisatiemodule van Personeelsdossier (zie Youforce Dossier mei 2023 - Visma Community). 

Als het gaat over het zichtbaar zijn van een gebruiker in zoekfunctie van 'Gebruikersbeheer > Individueel autoriseren' in de autorisatiemodule van Personeelsdossier, dan is er afgelopen week een update doorgevoerd waardoor gebruikers die via Autorisatiebbeheer toegang hebben ook worden getoond als de optie 'Toegang tot Personeelsdossier' aan staat.