Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION **

Informatie nodig over (niet) toegestane 'vreemde tekens' bij Youforce/B04

door Rob99

Zojuist wilde een HR medewerkster een nieuwe medewerker invoeren met een Turkse naam. Op een of andere manier zijn niet alle vreemde tekens toegestaan. Waar kan ik informatie vinden of toegestane teken sets binnen Youforce en de gekoppelde HR-programma's?
Tweede vraag: Kunnen er problemen ontstaan bij koppelingen tussen de verschillende HR-applicaties en/of onderdelen of modulen bij het gebruik van vreemde tekens?
Ik heb begrepen dat dit in het verleden wel eens voorgekomen is namelijk maar ik weet niet of die problemen er nog steeds zijn.

4 ANTWOORDEN 4
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Hoi Esmiranda,
bedankt voor je nuttige aanvulling. Ik heb inmiddels begrepen dat dit issue wel op de roadmap PD staat doch dat de prioriteit kennelijk op een lager pitje staat dan andere 'volgens Visma urgentere issues'. Hier verschillen we mogelijk als klant van mening over. Ik constateer bij ons een toenemend aantal medewerkers waarbij vreemde tekens in de naam voorkomt. Het staat super slordig als er documenten in het personeelsdossier terecht komen met onjuiste naam gegevens. Dit is niet professioneel natuurlijk. Ik wil dan ook iedereen oproepen om 'Kudos' te geven op deze melding om duidelijk te krijgen hoe vaak dit probleem voorkomt bij organisaties.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

@Rob99 - Eens. Hier merken wij hetzelfde. 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer

Nog een update vanuit mijn ticket. De lijst die je moet aanhouden voor Beaufort. Het kan zijn dat sommige tekens wel in Self Service werken maar worden afgekeurd door Beaufort. Om die reden zou ik aanraden om alleen de tekens te gebruiken die Beaufort ook accepteert om eventuele problemen te voorkomen.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

door Esmiranda Vermeer (Bijgewerkt ‎29-05-2024 09:07 door Esmiranda Vermeer )

@Rob99 - Wij hebben dit eerder ook al geconstateerd. Dit teken ć kon o.a. niet worden gebruikt. Na een lange tijd kwam de conclusie dat dit teken ook niet toegevoegd gaat worden. Ik heb hier nog een aanvullende vraag over staan in mijn call. En zal ook dit communitybericht aan de call toevoegen om men hierop te wijzen.

 

Hieronder een deel van het antwoord waarin staat welke tekens ondersteund zouden worden:

 

Vanuit Beaufort worden er 69 speciale characters ondersteund. Hier kunnen wij in Self Service niet van afwijken. Dit zal anders problemen geven met de export naar Beaufort toe. De 69 toegestane characters zijn;

 

Schermafbeelding 2024-05-29 090531.png

Ik zie dat uw aanvraag gaat over een character dat niet in deze lijst staat. Wij kunnen dit character ook niet toevoegen aan deze lijst.