Mijn Communities
Help

Klacht: Nieuwsbericht over portaal juli 2022

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Ik lees zojuist Portaal juli 2022 - Visma Community

 

Onze professional gebruikers loggen in via admin.youforce,com met single sign on. Zij hebben dus momenteel ook helemaal geen Youforce account/ping id.

 

Buiten het feit dat ik het niet eens ben met deze wijziging moet het zeker niet zo zijn dat dit nu per direct wordt ingevoerd. Onze professionals kunnen nu niet in de admin omgeving.

 

6 ANTWOORDEN 6
MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***

door MarvinTergooi (Bijgewerkt ‎29-07-2022 11:12 door MarvinTergooi )

100% mee eens! Ik zit nu op mijn vrije dag certificaten uit te delen aan mijn HR collega's. Wij maken ook geen gebruik van de onyouforce accounts.

 

Wij dwingen als organisatie zelf 2FA af. Ik vraag me af waarom dat opeens niet meer voldoende is. De reden hiervoor ontbreekt volledig in de communicatie. 

 

Ps. erg flauw dat de reactie mogelijkheid op het nieuwsbericht is uitgeschakeld. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Wat jammer dat je op een vrije dag je hier mee bezig moet houden.

 

Wij maken binnen ons ziekenhuis ook gebruik van 2FA. Volgens onze CSM-er en projectleider tijdens de BOL migratie was dit ook een van de redenen dat wij nog niet hoeven over te stappen als professionals, aangezien we certificaten gebruiken. Het inloggen op het MCL-domein, inloggen op https://login1.youforce.biz i.c.m. een certificaat was meer dan genoeg. Men wist nog niet te vertellen wanneer certificaten niet meer worden ondersteund. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***

Tja, technisch voor ons niet zo ingewikkeld maar de meeste tijd zit 'm bij dit soort dingen altijd in de instructies die je moet geven aan de niet technische HR medewerkers. Voor hen is dit een kriem, al weer een andere inloglink...

 

En dat terwijl het nieuwe inloggen voor professionals met SSO (en eigen 2FA dus) perfect werkte. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Wij loggen (gelukkig) nog steeds in met een certificaat, maar ik ben het eens dat dergelijke acties ruim van te voren aangekondigd dienen te worden. En dan ook met herinnering. In zomervakanties, waarin de bezetting al aan de lage kant is, is sowieso niet handig.

 

Andere vraag aan @FBB Zorgboog : Waarom kan jij wel in Portaal juli 2022 - Visma Community een reactie plaatsen? Die mogelijkheid heb ik niet?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Tsja, geen idee. Maar ik heb dan weer nergens toegang tot het onderdeel Ideeën....

Welkom bij de wondere wereld van Visma's Community denk ik.n 🙄

Net zoals dat ik regelmatig bericht krijg dat ik al heel lang niet meer in de community ingelogd ben terwijl ik dat noodgedwongen dagelijks doe.

Of dat ik bij verschillende communities heb aangegeven dagelijks een updatemail te willen ontvangen wanneer er iets toegevoegd of aangevuld bij bij bepaalde onderdelen en ik in de praktijk toch meestal alleen een weekmail ontvang.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Bas Menken - Gemeente Leiden - 100% eens met je. Ook hier loggen onze professionals al geruime tijd via admin.youforce.com in en ook zonder problemen. Die problemen zijn nu dankzij Visma dus ontstaan.