Mijn Communities
Help

Manager krijgt de keuze 'Manager' en 'Leidinggevende' bij personeelsdossier Mijn Youforce

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Bij het proces 'Personeelsdossier' krijgen de managers een keuze 'Manager' en 'Leidinggevende'. Uiteindelijk komen ze wel in het personeelsdossier nadat ze een keuze hebben gemaakt en uitgelogd en opnieuw ingelogd zijn.

 

Autorisatiebeheer is bij ons leidend. Wij hebben twee autorisatieprofielen die gekoppeld zijn aan de rol 'MGR' en de rol 'SLG'. Beide rollen zijn gekoppeld aan de managers in de OE structuur. De SLG rol is alleen gekoppeld voor Verzuim Management. De MGR rol voor alle andere processen. Waar gaat het hier niet goed? Je zou verwachten dat de manager geen keuze krijgt met de nieuwe inrichting van Mijn Youforce.

BartKokGemeenteVenlo_0-1701693448807.png

 

BartKokGemeenteVenlo_1-1701693464635.png

 

7 ANTWOORDEN 7

door Peter van Miltenburg - Connect

@Bart Kok - Gemeente Venlo 
Deze functionaliteit is in principe gelijk aan de rolwissel in de traditionele portal. Deze gebruiker heeft twee roltoewijzingen waarbij beide rollen toegang hebben tot Personeelsdossier. Als één van deze rollen alleen bedoeld is voor Verzuimmanager, dan is het verstandig om in Personeelsdossier Autorisatie toegang tot Personeelsdossier uit te zetten.  Dan verschijnt deze rol niet meer in de selectie, en de gebruiker krijg de selectie niet meer te zien omdat er dan nog maar 1 rol is en die wordt dan standaard gebruikt.

Marcel Bouman
CHAMPION **

Dat is inderdaad een oplossing voor de toegang tot PDOL, maar levert dat geen problemen op met de autorisatie binnen PDOL? Want als je in de rol van een MGR PDOL gaat openen, vraag ik me af of de autorisaties van bijvoorbeeld BU wel beschikbaar zijn. In het oude portaal moest je dan namelijk een rolwissel doen om de dossiers die onder een andere rol vallen te kunnen inzien.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Hallo @Marcel Bouman, het schuifje is echt alleen om in te stellen of gebruikers met die rol wel of niet naar binnen mogen en dus letterlijk hetzelfde als de optie 'Personeelsdossier' aan of uitzetten in het autorisatieprofiel in Toegangsbeheer.

Nu krijg je de rolwissel voor het starten van Personeelsdossier. Dat zie je alleen als 2 of meer rollen hebt met toegang tot Personeelsdossier. Als je maar 1 rol hebt, dan gebruikt hij die rol automatisch en als er helemaal geen rol is dan krijg je een melding 'Toegang geweigerd'. Dit is in principe dus hetzelfde als de rolwissel in de oude portal.

@Peter van Miltenburg - Connect @Marcel Bouman de autorisatie binnen PDOL is bij ons alleen ingericht voor de MGR rol. Wij hebben voor de BU rol geen autorisatie ingericht binnen PDOL. Dus dit levert bij ons geen problemen op.

@Peter van Miltenburg - Connect dank voor je reactie. We hebben zelf een andere oplossing gevonden. Binnen het profiel voor de rol 'Leidinggevende' hebben we 'Personeelsdossier' uitgevinkt. Hierna kreeg de leidinggevende de melding niet meer en kwam meteen door in het personeelsdossier.

 

BartKokGemeenteVenlo_0-1701782182288.png

 

@Bart Kok - Gemeente Venlo 
Beide opties leiden tot dezelfde aanpassing inderdaad. De switch in de autorisatiemodule van Personeelsdossier zet ook de module 'Personeelsdossier' aan of uit in het autorisatieprofiel. 

Edwin Schuijt1
CONTRIBUTOR ***

door Edwin Schuijt1

Ik had hier net ook een call voor aangemaakt. Is idd heel verwarrend voor leidinggevenden (bij ons hebben ze soms 5 rollen die ze hier zien).