Mijn Communities
Help
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

Mijn YouForce en applicaties BO4 online en PDO

door Petra Koenders

Wij zijn uitgebreid bezig met het inrichten en testen Mijn YouForce. Veel lijkt heel makkelijk te gaan, maar wij hebben nog wel vragen: 

 

Kan het zo zijn dat in die omgeving nog geen personeelsdossier en Bo4 Online en YouForce reporting te benaderen zijn, ondanks dat wij dit toegekend hebben bij de diverse disciplines? 

En waar komen deze straks te staan in Mijn YouForce als HRM of andere disciplines de bovenstaande applicaties willen benaderen? 

 

En klopt het dat HRM professionals naar Beheer moeten om naar Selfservice te kunnen? 

Of kunnen we dit makkelijker inrichten? Bij Beheer vind ik geen logische gedachte. 

1 ANTWOORD 1

door Remco te Ronde

Hi @Petra Koenders,

 

Goed om te horen dat veel erg makkelijk gaat. Hopelijk lukt het laatste stukje ook nog met onderstaande antwoorden.

 

Allereerst ga ik er vanuit dat jullie gebruik maken van de zogenaamde 'proces weergave'. Dat betekent dat je zelf de naam van een categorie bepaald en daar zelf een proces/module aan koppelt.

 

In de Excel bijlage van het kennisbank artikel Best Practice Mijn Youforce geven we als voorbeeld de categorieën op 'HR voor anderen':

  • HR Core en Payroll -> hier koppel je o.a. 'HR Core Online' en 'Salarisdossier' aan
  • Personeelsdossier -> hier koppel je o.a. 'Personeelsdossier' en de 'medewerkerkaart' aan
  • Rapportages -> hier koppel je 'Youforce Reporting' aan

 

Als je het voor de HRM professionals handig vindt dat ze óók nog naar Self Service kunnen gaan in de bekende weergave (met Start, Te doen, Archief etc) dan kun je op 'HR voor anderen' ook 'Self Service' koppelen aan een categorie die voor jullie logisch is. Dan hoeven ze dus niet via Beheer naar Self Service.

Groet,

Remco te Ronde