Mijn Communities
Help
Anja Brouwer1
CHAMPION ***

Opschonen Selfservice

door Anja Brouwer1

Wie kan mij helpen aan een stappenplan voor het opschonen van selfservice?

Wij willen Gebruikersbeheer, Gebruikersrollen, eindgebruikers, activiteitenprofielen, oude workflows op inactief zetten of verwijderen. Hier is jarenlang niets mee gedaan.

 

Mijn vraag is moet ik hier nog rekening houden met een bepaalde volgorde? 

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Björn Sman
CHAMPION ***

door Björn Sman

Goedemorgen @Anja Brouwer1 ,

 

Dat is een hele grote vraag inderdaad. Je kunt wel eventueel een splitsing maken in gebruikers/autorisaties en workflows/formulieren/dialogen. Zelf ben ik in mijn organisatie begonnen met gebruikers/autorisaties om op te schonen.

 

Gebruikers/autorisaties (volgorde):

-Gebruikersrollen opschonen

-Activiteitenprofielen opschonen

-Gebruikersopschonen

 

Workflows/formulieren/dialogen (volgorde):

-Workflows inactief stellen

-Workflows uit activiteitenprofielen halen

-Formulieren / dialogen opschonen (alleen die nooit gebruikt zijn)

 

Je kunt het beste alle workflows/dialogen/formulieren behouden die ooit zijn gebruikt omdat je anders geen geschiedenis meer hebt. Alleen alles wat nooit gebruikt is kun je weg doen. Evenals gebruikers die kun je het beste inactief stellen maar nooit verwijderen. Anders mis je ze ook in de geschiedenis van de workflows.

 

De trainershandleiding beaufort/selfservice workflows bevat ook een aantal tips en tricks over opruimen en is nuttig om raad te plegen voordat je aan de slag gaat. Succes!

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Anja Brouwer1
CHAMPION ***

door Anja Brouwer1

@Björn Sman hartelijk dank voor je snelle en uitgebreide reactie. Nu met frisse moed aan de klus beginnen.

 

 

Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***

door Marjan Arends Elker

Het is wel een grote vraag die je stelt, voor zo even hier. Je hebt wel degelijk rekening te houden met volgordes. Daarna is het gewoon een hele klus, niet te moeilijk. 

Dit is niet allesomvattend, maar de basis is je begint bij inactief zetten workflows en de laatste is pas eindgebruikers verwijder.

SandraDiep
CONTRIBUTOR *

door SandraDiep

@Jeroen Coret  jij wellicht een mooi idee?