Mijn Communities
Help
Ralph
CHAMPION **

Proces toevoegen maar workflow niet meer actief

door Ralph

Het kan voorkomen dat een workflow niet meer actief is, maar er nog wel openstaande mutaties zijn.
Bijvoobeeld nog indienen door medewerker of nog goedkeuren door manager.
In HRSS blijft dit zichtbaar in Te Doen.
Om taken te kunnen tonen in Mijn Youforce moet je echter wel het proces (lees: workflow) koppelen aan een categorie.

Deze wordt niet gevonden aangezien niet meer actief.

Ralph_0-1692184683288.pngRalph_1-1692184714399.png

 

(Op enig moment verwijder ik van een afgesloten workflow wel de mutaties als deze te lang blijven staan)

 

Het is niet wenselijk om te workflow weer te activeren (dat wil zeggen einddatum uit HRSS) en dan het activiteitenprofiel aan te passen naar een geldigheid voor alle activiteiten behalve de startactiviteit. Maar dan heeft de medewerker ze niet meer in beeld als een mutatie nu nog (of weer) op indienen staat. Dat is toch meestal de startactiviteit. 


Iemand een idee?




3 ANTWOORDEN 3
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk

Hallo Ralph, 

 

In principe hoef je deze workflows niet meer toe te voegen aan Mijn youforce. Voor de workflows waarbij de aanvragen al lopen, zullen automatisch in de inbox de taken verschijnen (hetzelfe als in de to do list). Als niemand die workflow meer mag starten, zou ik hem dus ook niet toevoegen aan een categorie in Mijn Youforce. Volgens mij kan je in Self service dan ook verder kiezen voor een optie 'uitsluiten startmenu'. 

 

Beantwoord dat jouw vraag?

 

Groeten Lotte

 

 

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

@Lotte v Dijk 

Hoi Lotte,

Zeg je daarmee ook dat je niet een worfklow als proces hoeft toe te voegen als je alleen moet goedkeuren

(of iigv een andere activiteit dan de startactiviteit)? Tot nu toe krijg ik in Mijn Youforce alleen taken te zien als je ook daadwerkelijk het proces hebt toegevoegd aan een categorie. Maar wellicht heb ik dat verkeerd gezien?

 



Goedgekeurde oplossing
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk

Hi Ralph, 


Ja de takenlijst staat los van de configuratie links Mijn Youforce. In principe zorg je dat je processen met startactiviteit natuurlijk toevoegt aan je categorieën. Voor het voorbeeld dat jij geeft hierboven, is dat dus niet nodig. 

 

Groeten Lotte